چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 38685
سلامت نیوز: متخصص تغذیه گفت: هندوانه از جمله میوه هایی است كه بسیار شادی بخش است و از نظر روانی تاثیرات فراوانی در فرد بر جای می گذارد.

مرتضی صفوی افزود: هندوانه به دلیل آبدار بودن، از میوه های مناسب برای تامین آب بدن است.

وی با بیان اینكه این میوه ضد یبوست است، افزود: هندوانه دارای قند بسیار پایین و كالری كمی است كه برای بیماران كلیوی و گوارشی بسیار مناسب است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: هندوانه منبع غنی ویتامینA و ویتامینC است و التهاباتی را كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.

به گفته صفوی، هندوانه منبع خیلی خوبی از آنتی اكسیدان كاروتنوئیدی بنام لیكوپن است كه لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد.

وی اضافه كرد: این آنتی اكسیدان به همه نقاط بدن رفته و رادیكال های آزاد را خنثی می كند، رادیكال های آزاد مولكول هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند.

این متخصص تغذیه گفت: یك لیوان هندوانه 20 درصد نیاز روزانه به ویتامینC و 14 در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند.

صفوی اضافه كرد: هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم است ، غنی بوده و منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha