سلامت نیوز :معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار می‌تواند در کشور گام بلندی برای گسترش چتر بیمه‌ا‌ی بین زنان خانه‌دار باشد، گفت: اجرای این طرح نیازمند تأمین اعتبارات است.
سیدعبدالله عمادی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد رفاهی و اجتماعی در سال‌جاری اظهار داشت: برخی از این طرح‌ها در قالب بخش‌های بیمه‌ای از جمله بیمه‌های اجتماعی و درمان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: گسترش بیمه‌های اجتماعی بین زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در سال‌جاری بیش از 300 نفر زن سرپرست تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند. عمادی افزود: در طرح بیمه زنان سرپرست خانوار، افراد هزینه‌ای را بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند و تمام حق بیمه از سوی دولت و سازمان‌های حمایتی پرداخت می‌شود.
معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: سال آینده نیز تعداد دیگری از زنان سرپرست خانوار که هم‌اکنون شناسایی شده‌اند تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار خواهند گرفت. عمادی اظهار داشت: اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار می‌تواند برای قشر زنان خانه‌دار مهم باشد اما بدون در نظر گرفتن منابع آن نمی‌توان آن را اجرایی کرد.
وی با اشاره به اشتغال و استقلال مددجویان در دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) افزود: توانمندسازی و اشتغال را می‌توان از طریق تشکیل تعاونی‌ها گسترش داد و مددجویان می‌توانند از طریق تشکیل تعاونی‌ها به توانمندی و اشتغال پایدار برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha