سلامت نیوز :مدیركل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش از عضویت تمامی نیروهای قراردادی كارمعین آموزش وپرورش در صندوق وام ضروری كاركنان این وزارتخانه در سال جاری خبرداد.
نامدار عبدالهیان در گردهمایی آموزشی و توجیهی رؤسای تعاون، امور رفاهی و تداركات ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور گفت: نیروهای قراردادی كارمعین از مزایای صندوق وام ضروری همانند كاركنان رسمی شاغل با عضویت در این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

عبدالهیان تصریح كرد: با تمدید قرارداد 2 ساله بیمه طلایی شاغلان آموزش وپرورش با بیمه ایران، مدیریت هوشمندكردن بیمه طلایی فرهنگیان به اداره كل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه واگذار شد كه در حال حاضر سیاستگذاری و كارشناسی این موضوع به انجام رسیده است و از سال آینده اجرایی می‌شود.

وی از هماهنگی بیمه طلایی بازنشستگان و شاغلان آموزش وپرورش تا اردیبهشت ماه سال آتی خبر داد و افزود: با جایگزینی كارت‌های الكترونیك به جای برش‌كارت‌های موجود بیمه ایران از سال آینده علاوه بر نظارت بر بیمه طلایی فرهنگیان، پرداخت هزینه درمان به ذی‌نفعان بدون مبادله پول و در قالبی آسانتر انجام خواهد شد.

عبدالهیان از ارائه سهام عدالت به تمام فرهنگیان كشور خبر داد و گفت: در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش حدود 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فرهنگیان كشور با رویكرد غالب قرض‌الحسنه ارائه كرد كه این رقم در سال جاری به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اعلام این‌كه كارت میزان برای تمام فرهنگیان كشور صادر و بین آنان توزیع شده است، اضافه كرد: فرهنگیان می‌توانند با این كارت از فروشگاه‌های فرهنگیان، اتكاء و رفاه برای خرید كالاهای ساخت ایران اقدام كنند. مدیركل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تأكید كرد: كارمزد كارت میزان با اعتباری معادل یك و نیم میلیون تومان چهار درصد است كه به مدت 24 ماهه در صورت خرید كالا توسط فرهنگیان از حقوق آنان كسر می‌شود.وی افزود: قصد داریم در سال آتی در شهرهایی مانند كیش و قشم كه از جایگاه‌های ملی كشور محسوب می‌شوند خدمات رفاهی بیشتری درایام نوروز به فرهنگیان ارائه دهیم.

وی گفت: امسال چهار میلیارد تومان اعتبار به منظور آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای اسكان نوروزی فرهنگیان اختصاص پیدا كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha