سلامت نیوز :مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی شاهد گفت: آموزش پرستاری طب سنتی در کشور  ضروری است و برای تربیت پرستار طب سنتی باید چندین واحد از دوره کارشناسی پرستاری به آموزش پرستاری طب سنتی اختصاص یابد.


محسن ناصری در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: از این رو باید در دفترچه آزمون سراسری کنکور کارشناسی، پرستاری با گرایش طب سنتی وارد شود.
 
وی ادامه داد: چون نقش پرستاران در مقطع فوق لیسانس و دکترا غالباً نظارتی اما در مقطه لیسانس حرفه ای است و نیز پرستاران کارشناس بیشتر در مراکز درمانی جذب می شوند از همین رو می توان 18 واحد از واحدهای آموزشی پایان دوره تحصیل را به مباحث پرستاری سنتی اختصاص داد تا بدین ترتیب پرستار طب سنتی در کشور تربیت شود.
 
مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی شاهد افزود: می توان با گنجاندن نکات خاصی چون فست، حجامت، زالو و ماساژ از مباحث طب قدیم در مقطع کارشناسی پرستاران را با طب سنتی آشنا کرد تا در نهایت در درمانگاهها و مراکز طی سنتی فعالیت کنند.
 
 ناصری یادآور شد: چون کارشناسان پرستاری نیروهای ارزانتری نسبت به پرستاران کارشناس ارشد و دکترا هستند به راحتی جذب بازار کار می شوند از این رو تربیت پرستار طب سنتی در مقطع لیسانس عاقلانه تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha