سلامت نیوز : وزیر بهداشت فرانسه 23 دسامبر به 30 هزار زن در این کشور که از ایمپلنت‌های پستانی ساخته ‌شده بوسیله شرکت فرانسوی PIP استفاده می‌کنند، توصیه کرد، با وجود نبود خطر ثابت شده سرطان‌زایی، با توجه به احتمال پاره شدن این ایمپلنت‌ها، آنها را از بدن خود خارج کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت فرانسه تاکید کرد که فوریتی برای این کار وجود ندارد، اما این توصیه احتمالا بر نگرانی‌های ده‌ها هزار زن در سراسر دنیا که این ایمپلنت‌های ساخته‌شده از سیلیکون صنعتی، نه سیلیکون با کیفیت بالای پزشکی، را دارند، خواهد افزود.

به گزارش همشهری آنلاین بیانیه وزارت بهداشت فرانسه می‌گوید: " زنان دارای ایمپلنت‌های PIP "نسبت به زنانی که ایمپلنت‌های تولیدی سایر شرکت‌ها را دارند، در معرض خطر بالاتر سرطان نیستند"، اما می‌افزاید: "خطر کاملا ثابت شده پارگی این ایمپلنت‌ها وجود دارد."

وزیر بهداشت فرانسه خاویر برتران خواستار آن شد که به عنوان "اقدامی احتیاطی" این ایمپلنت‌ها برداشته شوند، و در عین حال تاکید کرد که فوریتی در کار نیست. گزارش شده است که هشت زن دریافت‌کننده این ایمپلنت‌ها دچار سرطان، عمدتا سرطان پستان، شده‌اند.

بیمه‌های پزشکی هزینه جراحی برای برداشتن این ایمپلنت‌ها را خواهند پرداخت، اما تنها زنانی که این ایمپلنت به صورت ترمیمی پس از جراحی برای سرطان پستان در آنها به کار رفته باشد، هزینه ایمپلنت جدید را دریافت خواهند کرد، نه زنانی که به مقاصد زیبایی از آنها استفاده کرده‌اند.

شرکت Poly Implant Prothese یا PIP که اکنون ورشکسته شده است، سال گذشته پس از افشای این موضوع که از ژل سیلیکون تاییدنشده ایجاد کننده میزان بالای پارگی در ایمپلنت ها استفاده کرده است، تعطیل شد و فراورده‌های آن از بازار خارج شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha