سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح کارانه پس از مشخص شدن سهم پزشک 50 درصد سهم به پرستاران تعلق می گیرد اما در این طرح خدمات پرستاری (همچون پزشکی) شمرده نمی شود به همین علت این شیوه پرداخت باید اصلاح شود.

 شاهرخ رامین در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: شاید به علت شمرده نشدن خدمات پرستاری برای پرداخت طرح کارانه نظیر پزشکان کتابی برای طرح کارانه ویژه پرستاران طراحی و نوشته نشد.
 

وی ادامه داد: البته پیش از نمایندگی مجلس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تلاش کردم با قوانین پیشین نظیر طرح کارانه سهم هر خدمت پرستاری از 50 درصد طرح کارانه مشخص و پرداخت شود تا سبب افزایش انگیزه کاری در جامعه پرستاری شود.
 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در نظام خلقت و در بهترین مدیریت به ازای هر کار خب پاداش خوبی هم در نظر گرفته می شود.
 

رامین گفت: در نخستین قدم نظام کارانه برای پزشکان در مراکز درمانی اجرا شد تا بدین ترتیب از مزایای تلاش خود سود ببرند که اجرای این طرح سبب افزایش انگیزه مجدد در جامعه پزشکی نیز شد.
 

وی ادامه داد: در مقطع دیگری این طرح برای پرستاران نیز اجرا شد اما با این تفاوت که خدمات آنان نظیر پزشکان شمرده نمی شد از این رو چنانچه طرح کارانه با احتساب خدمات پرستاری پرداخت می شد شاید نیازی به تصویب قانون جدیدی نبود.
 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: شاید تصویب قانون اهرم فشاری برای اجرای بهتر به شمار آید اما با این وجود طرح کارانه بستر مناسبی برای اجرا بود.
 

رامین یادآور شد: در طرح کارانه 40 درصد سهم برای پزشکان و 50 درصد برای پرستاران دیده می شود اما برای پرستاران برخلاف جامعه پزشکی بدون کارشماری به صورت گلوبال پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha