سلامت نیوز: مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: چنانچه اعتبارات لازم برای اجرای قانون ارتقای بهره وری پرداخت نشود در ماههای پایانی سال با کسری اعتبار برای پرداخت اضافه  کار پرستاران مواجه می شویم.
 
هادی سعادت منش در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری اظهار کرد: اگر چه دانشگاه برای خرید تجهیزات بیمارستانی در مضیقه است اما همواره کوشیده اضافه کار پرسنل پرستاری را بر اساس قانون ارتقای بهره وری پرداخت کند تا به دیون نرود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به علت کسری اعتبارات قادر به خرید دستگاه سی.تی.اسکن نیست اما اضافه کار پرسنل را از 15 شهریور 90 تاکنون بر اساس قانون جدید پرداخت کرده است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: بر اساس برآورد اولیه، دانشگاه برای اجرای قانون ارتقای بهره وری به 160 نفر پرستار نیاز داشت اما مجوز برای استخدام 85 نفر صادر شد.

سعادت منش گفت: با مجوز معاونت پشتیبانی دانشگاه جذب نیروی پرستاری قراردادی انجام شد تا جایگزین نیروهای قراردادی و طرحی نبدیل وضعیت شده شوند اما با راه اندازی 2 بخش ظاهراً این 40 نفر به جای بکارگیری در مسیر اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش های تازه تاسیس فعال شدند.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برنامه نرم افزاری طراحی شده نوسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان را خریداری و میزان اضافه کار پرسنل را بر اساس آن محاسبه و پرداخت می کند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: با وجود جذب 85 پرستار  نمی توانیم سقف اضافه کار 80 ساعت را برای آنان رعایت کنیم و بعضاً پرسنل ناگزیر از اضافه کار 175 ساعت در ماه هستند.

سعادت منش گفت: با این وجود سایر بندهای قانونی از جمله خودداری از شیفت های بیش از 12 ساعت، در نظرگرفتن ضریب 5/1 برابر برای شیفت های شب و ایام تعطیل لحاظ می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس سنوات خدمت میزان ساعت موظفی در هفته نیروی پرستاری کاهش یافته است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یادآور شد: سبزوار 6 بیمارستان دولتی و یک مرکز جراحی محدود بخش خصوصی دارد.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha