شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 38747

مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد و برخی مواد غذایی مانند پرتقال و توت‌فرنگی نیز سرشار از پکتین و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد و برخی مواد غذایی مانند پرتقال و توت‌فرنگی نیز سرشار از پکتین و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با سلامت نیوز به نقل از فارس اظهار داشت: آلودگی هوا به صورت مستقیم سلامت بدن انسان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی گفت: افراد در هوای آلوده خود را در معرض آلودگی هوا قرار ندهند چراکه بین هوای سالم و بدن سالم رابطه مستقیمی وجود دارد زیرا سرب موجود در هوا بر سلامتی انسان اثر می‌گذارد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: آلاینده‌هایی که از ماشین‌های قدیمی وارد هوا می‌شود، بسیار مضرتر از آلاینده‌هایی است که از ماشین‌های جدید وارد هوا می‌شود.

صفوی ادامه می‌دهد: در هوای آلوده باید برخی مواد غذایی را مصرف کرد که خاصیت خنثی کننده‌گی مواد سمی موجود در هوا را داشته باشد.

وی عنوان کرد: مواد غذایی که سرشار از پکتین هستند، سرب موجود در هوا را می‌گیرند و مانع از نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه سیب و پرتقال نیز سرشار از پکتین است، بیان کرد: پکتین ضد سموم موجود در هوا است و سرب موجود در هوا را جذب خود می‌کند و مانع از خرابی سلول‌های بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha