سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: در صورت اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع هیچ یک از فارغ التحصیلان گروههای پزشکی که امروز در حال تحصیل هستند در آینده بیکار نمی مانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: امسال باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی 12 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور تحت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه ما اجازه ایجاد دفتر کار را به ماماها داده ایم از مجلس خواست کمک کند تا سازمانهای بیمه گر با ماماها عقد قراردادداشته باشتد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما ترویج زایمان طبیعی است و مروج این نوع زایمان ماماها هستند، افزود: در صورت افزایش زایمان طبیعی، شاخص این نوع زایمان در کشور افزایش و هزینه های سزارین کاهش یافته و این هم به نفع سازمانهای بیمه گر و هم مردم است.

دستجردی در عین حال با تاکید براینکه باید مراقب کیفیتهای خود در آموزش باشیم، افزود: کیفیت دانشجویان علوم پزشکی برای ما بسیار مهم است چرا که جان انسانها در دست اینها قرار می گیرد و ما نمی خواهیم دانشجوی فله ای تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه ما نفت و گاز نیست بلکه نسل جوان است و نباید خدای ناکرده توسعه کمی رشته ها موجب عدم ارائه آموزش مناسب به آنها شود.

دستجردی همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت 20 هزار خانه بهداشت در کشور در عمق روستاها دارد، افزود: پنج تا شش هزار مرکز بهداشتی درمانی و پایگاههای بهداشتی، نزدیک به دو هزار اورژانس 115 و بیش از 800 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی غیر از درمان بستر در سراسر کشور فعالیت دارند.

وزیر بهداشت به وجود 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: حدود دو سال قبل 120 هزار دانشجو در کشور داشتیم که ظرف دو سال قبل با افزایش تحصیلات تکمیلی، ورودیهای کارشناسی ارشد و phd دو برابر شد.

وی در همین راستا به افزایش پذیرفته شدگان شرکت کننده در کارشناسی ارشد از 3 درصد به 6 درصد در ابتدای ورود خود به وزارت بهداشت و اضافه شدن حدود 80 تا 90 درصد به ورودیهای ارشد در سال پس از آن هم اشاره کرد.

وزیر بهداشت گفت: با بیان اینکه طرح نیروی انسانی و خدمت خارج از مرکز فقط مربوط به دانشجویان علوم پزشکی است نه دانشجویان سایر رشته ها، گفت: ما این تکلیف را بر دانشجویان خود تحمیل می کنیم چراکه شما دانشجویان به مردم ارائه خدمت می کنید و این تکلیف و خدمت بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه رضایت دادن بیمار برای خروج از اورژانس یکی از شاخصهای در نظر گرفتن نمره منفی برای اورژانسهاست، افزود: به همین ترتیب تعداد بالای تقاضای نقل و انتقال دانشجویان از یک دانشگاه علوم پزشکی هم امتیاز منفی برای یک دانشگاه است که باید برای رفع آن کیفیتها افزایش یابد.

ی در خاتمه از نمایندگان مجلس برای تصویب حق جذب کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی کمک خواست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha