سلامت نیوز: مهم‌ترین تركیب شیشه یا كریستال، آمفتامین است و امروزه عوارض مصرف شیشه به قدری وحشتناک بوده که مخدرهای سنتی در مقابل آن بسیار ضعیف هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، کتایون کاکاوند کارشناس مسوول سلامت روان، اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی قزوین در معرفی این ماده مخرب گفت: شیشه، مخرب ترین و قوی ترین ماده اعتیادآور است که سیستم عصبی و مغز را درگیر كرده و تا سالیان سال پس از ترک نیز آثار مخرب آن بر جا می‌ماند.
 
وی افزود: مصرف شیشه در مراحل اولیه علائم خوش آیندی چون احساس لذت، افزایش تمرکز و افزایش اعتماد به نفس را به فرد می‌دهد كه پس از گذشت مدت زمان بسیار کوتاه، فرد نه تنها چنین احساسی نخواهد داشت، بلکه عوارض بسیار شدید بویژه عوارض مرتبط با سیستم عصبی مانند خشونت، پرخاشگری، سوء ظن و بدبینی، هذیان، توهم و در نهایت افسردگی و بستری در بیمارستان روانی را برای وی به همراه خواهد داشت.

کاکاوند تاکید كرد: افسردگی شدید در مصرف کنندگان شیشه، امری اجتناب ناپذیر بوده و خودکشی نیز در این افراد، امر شایعی است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف شیشه در دوران بارداری موجب بروز مشکلات عمده‌ای از قبیل زایمان زودرس، عکس العمل‌های غیر طبیعی در مادر و حساسیت روحی بسیار شدید در وی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: بروز نقص‌های مادرزادی در طفل نیز از جمله تاثیرات سوء مصرف در دوران بارداری به شمار می‌آید و استفاده دوز بالاى این ماده مى‌تواند موجب آسیب در رگ‌هاى مغزى و در نهایت مرگ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha