سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و ترند، در فصل زمستان احساس سرمای بیشتری می‌کنند؛ این افراد باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دخالت دادن فصل و موقعیت جغرافیایی در تغذیه مناسب در آن فصل بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: فصل تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند.

صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند

این محقق طب اسلامی بیان داشت: صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف کننده خنک شود.

ابوالحبیب ادامه داد: فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و ترند در این فصل احساس سرمای بیشتری می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ادویه‌جات مناسب در رژیم غذایی می‌تواند مفید باشد زیرا ادویه‌ها می‌توانند مزاج غذاها را به نفع افراد تغییر دهند و افرادی که بلغمی هستند، ماست را نباید به تنهایی مصرف کنند و باید با مصلح (ماده غذایی است که طبع غذا را اصلاح می‌کند، مانند پونه، ‌نعناع یا انیسون) مصرف کند.

خون افراد بلغمی‌مزاج اسیدی و ترش است

این محقق طب اسلامی افزود: خون افراد بلغمی و دموی دارای ph اسیدی و ترش است و خون افراد سوداوی و صفراوی ph قلیایی یا غیرترش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha