سلامت نیوز: کارشناس توصیه کردند: اعضای خانواده‌ها برای تقویت فرایند یادگیری کودکان باید در بازیهای کودکانه با آنها همراه شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، خانواده ها به طور معمول برای کودکان خود بازیهای فرهنگی خریداری می کنند زیرا معتقدند که این بازیها برای آنها بیشترین فایده را دارد.
 
یک پژوهش جدید نشان می دهد همه بازیهای کودکان - در صورتی که اعضای خانواده با آنها در این بازیها همراه شوند - خوب است.

کیث سویر، کارشناس دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفت: نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که همه بازیها برای کودکان خوب است؛ درصورتی که اعضای خانواده ها در این بازیها با کودکان شریک و با آنها همراه شوند.

وی تصریح کرد: بازیها چه بسا نقش مهمی در آگاهی و فرهنگ سازی کودکان و رشد آنها به ویژه قبل از ورود به مدرسه بازی می کند.

این کارشناس افزود: اکثر بازیهای ویژه کودکان 6 سال یا پایین تر، بر تئوری فرهنگ سازی یا همان "تئوری آموزش سازنده" متمرکز هستند.

سویر گفت: این تئوری بر این ایده استوار است که کودک شناخت خاص خود را از طریق مشارکت در روند آموزش پایه ریزی می کند و بازیها به کودکان اجازه می دهد که خانه های خاص خود را بنا کنند و خیالپردازی آنها را تقویت می کند.

اما سویر گفت: هر گونه بازی - اگر اذیت کننده نباشد و مناسب سن کودکان باشد- برای آنها مفید است و اعضای خانواده می توانند آرامش خاطر داشته باشند زیرا بازی بدی برای کودکان وجود ندارد.

وی افزود: این بازی نیست که روند آموزش و یادگیری در کودکان را تقویت می کند بلکه کنش و واکنش او با خانواده اش در جریان این بازیها است که روند آموزش و یادگیری کودک را تقویت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha