چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3879

تحقیقات متعدد پزشكی همواره نشانگر آن است خنده بهترین دارو برای افراد است كه هزینه ای را برای آن ها در برندارد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان به گفته محققان هر چه مدت زمان خنده طولانی تر باشد ودفعات خنده بیشتر به همان نسبت تاثیر بیشتری بر سلامتی و بهبودی افراد می گذارد.
بنابراین گزارش و به گفته محققان انستیتو بیولوژی انسانی و آنتروپولوژی برلین آلمان هنگام  خنده در مجموع بیش از صدها عضله از عضلات صورت گرفته تا ساختار عضلامی سیستم تنفسی شركت دارند و هنگام خنده كامل كل بدن را درگیر خود می كند.
سرحركت كرده، بدن خم و راست می شود و می لرزد و به دنبال آن تنفس عمیق تری صورت می گیرد كه این روند كل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.
همچنین سلول های بدن اكسیژن دریافت و هوای برونش های ریه تازه می شود، روند متابولیسم و سوخت و ساز بدن بهبود می یابد ، از عضلات تشنج زدایی می شود و قلب و عروق تحریك می شوند.
به گفته محققان خنده همزمان روند بهبودی افراد را تسریع می كند.
بر اساس این گزارش، مغز هنگام خندیدن تولید هورمون های استرس مانند آدرنالین و كورتیزون را متوقف می كند و بر عكس تولید هورمون شادی یعنی سرتونین تشدید می شود، در مجموع افرادی كه زیاد می خندند احساس بهتری دارند.
تحقیقات صورت گرفته در آمریكا احتمال تقویت سیستم ایمنی به دنبال خندیدن را نشان می دهند در  واقع خنده باعث فعالیت مكانیسم های دفاعی بدن مانند فعالیت لنفوسیت های تی می شود كه نقش مهمی را در مقابله علیه سرطان ایفا می كنند.
محققان به همه توصیه می كنند از این داروی مجانی و بدون عوارض در همه موارد استفاده كنند و شانس بهره برداری از آن را در هر شرایطی از دست ندهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha