سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با اشاره به آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرها گفت: در زمان آلودگی هوا حتی‌‌المقدور مردم در هوای آزاد ورزش نکنند و منازل آنان و اماکن ورزشی دارای هواکش می‌تواند خیلی بهتر از پارک باشد.

لطفعلی‌پورکاظمی در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا به خصوص در روزهای هشدار و اضطراری که محیط زیست و هواشناسی اعلام می‌کند بهتر است ورزش‌های همگانی و هوازی از جمله دومیدانی، فوتبال و والیبال را افراد در اماکن ورزشی که دارای تصویه مکش هوا است انجام دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سطح شهر و استان‌های کشور اماکن ورزشی دارای دستگاه‌های مکش هوا وجود دارد و مردم باید در روزهای هوای آلوده به جای ورزش در پارک‌ها و هوای آزاد از این اماکن استفاده کنند زیرا همان طور که ورزش باعث می‌شود که افراد دم و بازدم‌های عمیق داشته باشند این عمل باعث ورود هوای آلوده به بدن می‌شود.
 
وی تأکید کرد: مردم بهتر است ورزش کردن خود را در چنین روزهایی در اماکن بسته ورزشی انجام دهند و حتی می‌توانند در منازل خود که هوای بهتری دارد ورزش کنند.

پورکاظمی در پاسخ به این پرسش که در زمان آلودگی هوا ورزش در ایام صبحگاهی بهتر است یا عصر، افزود:‌ در زمان آلودگی هوا به دلیل اینکه هوای آلوده بین 5 تا 10 روز جابه‌جا نمی‌شود ورزش در صبح یا عصر از نظر زمانی تفاوتی نمی‌کند و بهتر است افراد در اماکن ورزشی دارای هواکش و همچنین در منازل خود که هوای پاکیزه‌تری دارد به ورزش کردن بپردازند، زیرا در صورت ورزش در هوای آزاد آلاینده‌های مضر وارد دهان می‌شود و در ریه آنان انباشته می‌شود که باعث عوارض بسیار شدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha