سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره بین المللی پروتز ایران گفت: در صورتی که بیماری دیابت در افراد دیابتی کنترل شود، می توان برای آنان عمل کاشت دندان (ایمپلنت) را انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، عباس منزوی در آستانه برپایی یازدهمین کنگره بین المللی علمی پروستودنتیست های ایران که 14 تا 16 دی در هتل المپیک تهران برپا می شود، سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: مبتلایان به دیابت که تحت درمان های دارویی یا تزریق انسولین قرار ندارند به دلیل نداشتن استحکام لثه، گزینه‌های مناسبی برای کاشت ایمپلنت نیستند.

وی ادامه داد: اما در صورت کنترل دیابت این افراد توسط پزشک، می توان مانند افراد عادی برای این عده نیز عمل ایمپلنت را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه افراد سیگاری نیز گزینه های مناسبی برای جراحی ایمپلنت نیستند، تصریح کرد: از مزایای استفاده از ایمپلنت، ترک سیگار است و بسیاری از افرادی که خواستار کاشت دندان بوده و با دندان مصنوعی مشکل دارند، می بایست در ابتدا سیگار را ترک کنند.

منزوی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر رشته ایمپلنت طی سال های اخیر گفت: روش بارگذاری پروتز روی ایمپلنت (Immediate Loading) سبب شده که فردی که برای کاشت دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کند، می تواند حتی یک روز هم بی دندان نماند و عمل بارگذاری پروتز روی ایمپلنت بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت در لثه انجام گیرد.

وی ادامه داد: بارگذاری فوری روی ایمپلنت (Immediate Loading) از جمله مباحثی است که دستاوردهای نوین آن در کنگره امسال انجمن پروتز ایران به متخصصان ارائه می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی پروتز ایران اظهار داشت: در گذشته اعمال جراحی ایمپلنت با بیهوش کردن بیمار امکانپذیر بود در حالی که امروزه می توان در مطب های دندانپزشکی حتی 8 پایه ایمپلنت را بدون بیهوشی در فک بیمار قرار داد.

وی توسعه این علم را مرهون پژوهش ها و برگزاری کنگره های علمی در این زمینه دانست و گفت: در کنگره امسال انجمن پروتز ایران، مباحث نوین به صورت سخنرانی، پانل های علمی و عملی و جلسات پرسش و پاسخ برگزار می شود که همین شیوه سبب ارایه تجربیات علمی و عملی پزشکان داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات در این حوزه می شود.

به گفته منزوی، ایمپلنت رشته نسبتا جوانی است که در دنیا سابقه ای بیش از 30 ساله و در ایران پیشینه ای حداقل 20 ساله دارد، اما طی سال های اخیر و با ورود کامپیوتر و اینترنت به عرصه دندانپزشکی از تحولات چشمگیری برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه پانل کاربرد لیزر در ایمپلنت و پروتز از دیگر مباحثی است که قرار است در این کنگره ارایه شود، یادآور شد: لیزر حوزه های مختلف دندانپزشکی به ویژه ایمپلنت کاربرد داشته که مهمترین کارآیی آن، نقش لیزر در کاهش درد، تورم و خونریزی در کنار دیگر کاربری های لیزر از قبیل ضد عفونی کردن و امکان قالب‌گیری سهل تر است.

دبیر علمی کنگره بین المللی پروتز ایران افزود: لیزر به دلیل انرژی زیاد، قادر است، بدون خونریزی اعمال مربوط به جراحی نسج نرم کاشت دندان را انجام دهد.

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودنتیست های ایران با حضور مهمانانی از امریکا و اروپا 14 تا 16 دی در هتل المپیک تهران برپا می شود.

همزمان با برپایی این کنگره، نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی، جدیدترین ابزار و مواد دندانی را به دندانپزشکان ارائه می شود.

علاقه‌مندان می توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه کنگره به نشانی www.11thipr.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha