سلامت نیوز: خانه فرهنگ شیخ هادی وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11, در ادامه فعالیتهای کلوپ سلامت اقدام به برگزاری  همایش یک روزه طب سنتی با محوریت چاقی و لاغری کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه فرهنگ شیخ هادی، در این همایش که سه شنبه  ششم دی ماه  از ساعت30/9 تا 11  برگزار می شود،  مژده ارجمندی دبیر کانون طب سنتی نور به آموزش راهکارهای مقابله با چاقی و لاغری از دیدگاه طب سنتی می پردازد.

همچنین کارگاه های  آموزشی طب سنتی سه شنبه هر هفته زیر نظر این کارشناس در خانه فرهنگ شیخ هادی برگزار می شود. این کارگاه ها  در سه دوره مقدماتی، متوسطه و پیشترفته است. در دوره مقدماتی کارشناس مربوطه به آموزش ارکان چهارگانه (آب، آتش، هوا و خاک)، عناصر چهارگانه بدن(بلغم، سودا، صفرا و خون)، مزاج شناسی،سوء مزاج و درمان بیماری های سوء مزاج، شناخت مواد غذایی از دیدگاه طب سنتی(غذای لطیف و غلیظ ) و جایگاه مزه ها در طب سنتی می پردازد.

دوره متوسطه شامل آموزش شناخت طبیعت مواد غذایی و آموزش کاربردی گیاهان دارویی است.

شناخت مزاج اندام ها( قلب، کبد، مغز، معده و ..)، بیماریهای مربوط به این اندام ها ( کبد گرم، مغز سرد، معده سرد) و درمان سوء مزاج اندام ها از جمله مباحث آموزشی دوره پیشترفته است.  این دوره ها در طول دو سال به صورت رایگان تدریس می شود.

خانه فرهنگ شیخ هادی واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به سه راه جمهوری ، خیابان شیخ هادی، نبش کوچه شهید حسین سخنور  پذیرای علاقمندان برای حضور در این همایش است.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 8-66498587 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha