سلامت نیوز: رییس اتحادیه وارد كنندگان دارو گفت: كمیته بحران درباره مشكلات ارزی و افزایش قیمت دارو در سازمان غذا و دارو تشكیل می‌شود.

دكتر علی سبحانیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه هفته گذشته فعالان صنعت دارو با رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، اظهار كرد: در جلسه قرار شد رییس سازمان غذا و دارو، چهار، پنج نفر از مدیران دارویی شركت‌های تولید كننده، وارد كننده و تهیه ‌كننده مواد اولیه دارو را به عنوان اعضای كمیته بحران منصوب كند تا جلسات این كمیته ماهی دوبار تشكیل شود.

رییس اتحادیه واردكنندگان دارو افزود: بانك‌ها یا ارز دولتی به وارد كنندگان دارو نمی‌دهند یا این كار را بسیار سخت و زمانبر انجام می‌دهند و برخی از آن‌ها درباره وجود تسهیلات برای وارد كنندگان دارو در زمینه دسترسی به ارز دولتی اظهار بی‌اطلاعی می‌كنند در نتیجه وارد كنندگان دارو دچار سردرگمی شده‌اند این در حالیست كه دارو باید در اسرع وقت خریداری، حمل و ترخیص شود از سوی دیگر در صورت دسترسی واردكنندگان دارو به ارز، آنان نمی‌توانند ارز را به بانك‌های اروپایی ارسال كنند.

وی هشدار داد: در صورت تداوم شرایط كنونی و مشكلات موجود در زمینه خرید مواد اولیه ، در دو- سه هفته آینده با كمبود برخی داروهای وارداتی مواجه می‌شویم.

سبحانیان در پایان گفت: در این جلسه تمام شركت‌ كنندگان پیشنهاد دادند كه بانك مركزی یا دفتر ریاست جمهوری دستور بدهند تا ریال با سود ویژه در اختیار وارد كنندگان قرار گیرد تا آنان بتوانند ارز تهیه و حواله كنند در غیراین صورت این مساله باعث افزایش هزینه‌های درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha