سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف کدو حلوایی برای درمان سردرد، خستگی اعصاب، کم‌خوابی، سرفه‌های خشک، تب و یرقان مفید است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کدو حلوایی به عنوان کدوی زمستانه نیز نامگذاری شده است که از میوه و تخم آن به صورت پخته، مربا و ترشی استفاده می‌کنند.

وی گفت: کدو حلوایی یک ماده غذایی بسیار مفید محسوب می‌شود که ادرارآوری قوی است و برای درمان تب و یرقان بسیار مفید است همچنین سینه را نرم می‌کند و سرفه‌های خشک را از بین می‌برد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: از ائمه اطهار(ع) نقل شده است که مصرف کدوی حلوایی موجب برطرف شدن غم و اندوه می‌شود همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که اگر کدوی حلوایی با عدس پخته شود، غذای بسیار مفیدی برای گرفتگی سینه است.

صفوی اضافه کرد: کدو برای درمان قولنج‌ها بسیار مفید است و برای افزایش درک، عقل، اندیشه و فکر نیز می‌تواند مؤثر باشد.

وی بیان داشت: کدو حلوایی برای درمان کم‌خوابی نیز می‌تواند مؤثر باشد؛ از نظر طب سنتی طبیعت کدو سرد و تر است و ابن سینا برای درمان سردرد، خستگی اعصاب و کم‌خوابی کدوی حلوایی را تجویز می‌کرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: کدو حلوایی با سیب ملین قوی است و برای رفع یبوست می‌تواند مفید باشد و کسانی که می‌خواهند معده قوی‌ داشته باشند، می‌توانند از کدو حلوایی استفاده کنند.

صفوی عنوان کرد: مصرف کدو حلوایی برای کودکانی که دچار عفونت شده‌اند، مفید است و کمپوت کدو برای سنگینی معده می‌تواند مفید باشد همچنین آب کدوی پخته ادرارآور و ترشی کدو اشتهاآور قوی است، مغز تخم کدو نیز برای درمان سوزش ادرار، زخم معده، خونریزی ریه و تسکین سرفه مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha