سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: طبق تحقیقی که در سال 86 تا 87 انجام شد، بیش از 90 درصد دانش‌آموزان به کمبود ویتامین D دچار بودند که 85تا 90 درصد پسران و 90 تا 95 درصد دختران را شامل می‌شود.

مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دانش‌آموزان ایرانی دچار کمبود ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین D و کلسیم هستند.

وی گفت: برخی کودکان میلی به خوردن شیر ندارند که الگوهای غذایی خانواده، طعم شیر و بیماری‌هایی که همراه با عدم تحمل لاکتوز شیر در معده است، مانع از مصرف شیر در کودکان می‌شود.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور افزود: بسیاری از کودکان شیرهای کم‌چرب را دوست ندارند و به مصرف شیرهای پرچرب رو می‌آورند، مصرف شیرهای پرچرب موجب چاقی و اضافه وزن کودکان می‌شود.

حاجی‌فرجی ادامه داد: برخی کودکان لبنیات مصرف نمی‌کنند ولی ماست را به صورت تنوع همراه با غذایشان مصرف می‌کنند که این میزان ماست، کلسیم بدن آنها را تأمین نمی‌کند؛ مصرف نکردن لبنیات موجب بروز کمبود کلسیم و چاقی در کودکان می‌شود.

وی اضافه کرد: ویتامین D از طریق سنتز تابش نور آفتاب در بدن تأمین می‌شود و به دلیل کمبود فعالیت‌های فیزیکی کودکان آنان در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور بیان داشت: زمانی که سنتز ویتامین D کاهش پیدا کند، احتمال اختلال در جذب کلسیم ایجاد می‌شود و کلسیم در بدن کاهش پیدا می‌کند.

حاجی‌فرجی گفت: طبق تحقیقی که در سال 86 تا 87 توسط انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور انجام شد دانش‌آموزان 12 منطقه تحت بررسی قرار گرفتند و متأسفانه بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان دچار کمبود ویتامین D بودند که 85 تا 90 درصد پسران و 90 تا 95 درصد از دختران دچار کمبود ویتامین D هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha