یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 38815
سلامت نیوز: دبیر انجمن پزشکان ورزشی ایران با اشاره به برگزاری نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد گفت: کمر درد نخستین علت غیبت افراد در محل کار است.

احمد مشیدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه عارضه کمر درد در زنان بیشتر از مردان شایع است، اظهار داشت: به دلیل اینکه 70 درصد مردم یک بار در طول عمرشان کمردرد را تجربه می‌کنند در این راستا نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد با حضور اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف از جمله ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، طب ورزشی و فیزیوتراپی در تاریخ 7 تا 8 دی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان به دلیل مشکلات ناشی از زایمان، قاعدگی و مباحث قبل از یائسگی مشکلات و عارضه‌های کمر درد در آنان بیشتر از مردان شایع است، افزود: در این راستا مهمترین راهکار به منظور پیشگیری از کمردرد اصلاح وضعیت به هنگام راه رفتن، خوابیدن، جابجایی و بلند کردن اجسام در زمان انجام فعالیت بدنی است که در نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد به آن پرداخته می‌شود.

مشیدی با اشاره به ماشینی شدن زندگی که از جمله علت‌های شیوع کمردرد در میان افراد جامعه به حساب می‌آید، تصریح کرد: کمر درد در حال حاضر نخستین علت غیبت افراد در محل کار است است که باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی نیز بر دوش مردم و دولت شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد با حضور اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف از جمله ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، طب ورزشی و فیزیوتراپی؛ گفت: این سمینار از هفتم تا هشتم دی ماه سال جاری در محل تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مشیدی با بیان اینکه که 18 امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی و همچنین امتیازات متفاوتی برای باقی گروه‌های پزشکی شرکت کننده در این همایش در نظر گرفته شده است، افزود: سه کارگاه تخصصی ورزش درمانی کمردرد، کارگاه درمان‌های دستی کمردرد و بریس در حاشیه این سمینار برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha