معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار بر پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها زیر سوال بردن حق الناس و یک عقبگرد کامل محیط زیستی است.

سلامت نیوز: معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار بر پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها زیر سوال بردن حق الناس و یک عقبگرد کامل محیط زیستی است.

وحید نوروزی در گفتگو با مهر با اشاره به تایید قانون مهلت پنج ساله معاینه فنی خودروهای شخصی در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: اگر این موضوع در صحن علنی مجلس نیز به تایید برسد به این مفهوم است که یک عقب گرد کامل محیط زیستی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما به دلیل کیفیت پایین خودروها همچنان تاکید بر یکساله شدن قانون معاینه فنی داریم و نتایج این تصمیم چند سال بعد مشخص می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اگر از آلاینده های خودروهای دارای نقص فنی چشم پوشی کنیم مشکلات ایمنی را نمی توان نادیده گرفت.

نوروزی با اشاره به تصادفات شدید راهنمایی و رانندگی که عامل اصلی اش یک نقص فنی ساده خودرو است گفت: نباید ایمنی خودروها به فراموشی سپرده شود. وقتی قدرت ترمز سمت راست و چپ برابر نباشد این عدم تعادل ممکن است جان راننده را در حادثه احتمالی بگیرد و کسی هم متوجه نشود این مرگ می توانست در صورت یک معاینه فنی ساده خودرو اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید براین که نمایندگان مجلس به دلیل مشکلاتی که در زمینه صدور معاینه فنی وجود داشت نباید کل صورت مسئله را پاک می کردند گفت: زمانی که وزارت کشور تصمیم به چاپ برچسب معاینه فنی واحد گرفت و به نوعی برچسب فروشی با این حرکت باب شد آن زمان هشدار داده بودیم که معاینه فنی خودروها با این حرکت در سراشیبی قرار می گیرد.

نوروزی اضافه کرد: برای مقابله با مراکز معاینه فنی که به شکل صوری برگه معاینه فنی صادر می کردند باید کمیته برخورد با مراکز غیر مکانیزه شکل می گرفت نه اینکه قانون را تغییر دهند و با وجود خودروهای بی کیفیتی که تولید می شوند مهلت معاینه فنی را 5 ساله کنند.

مدیر اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اصرار بر قانون فعلی معاینه فنی به نوعی زیر سوال بردن حق الناس است و امیدواریم هر چه زودتر اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha