سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه تائید قانون پنج ساله شدن معاینه فنی هنوز در صحن مجلس مطرح نشده گفت: نمایندگان معتقدند تنها 9 ماه از قانون جدید گذشته است و تغییر سریع آن سبب بی ثباتی قوانین می‌شود.

صدرالدین علی‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در رابطه با تغییر قانون پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها گفت: این قانون به تایید این کمیسیون رسیده اما هنوز رای گیری در مورد آن در صحن علنی انجام نشده است.

وی ادامه داد: این قانون در کمیسیون و فراکسیونهای تخصصی مانند کمیسیون بهداشت، محیط زیست  و... بررسی شده بود. اما تمامی لوایح و طرح ها برای مطرح شدن در صحن باید از کمیسیون حقوقی  قضایی مجلس عبور کند.

علیپور با بیان این که نمایندگان سازمان محیط زیست و شهرداری  در این جلسه از دیدگاه های کارشناسانه و علمی خود دفاع کردند گفت: اما اعضای ای کمیسیون  قانون فعلی معاینه فنی را تایید کردند و خواستار افزایش کیفیت خودروهای تولیدی شدند.

وی افزود: دلیل مخالف نمایندگان با تغییر قانون زمان کوتاهی است که از اجرای این قانون مجلس گذشته است . نمایندگان معتقدند تنها 9 ماه از قانون جدید گذشته است و تغییر سریع آن سبب بی ثباتی قوانین می شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران معتقد است: با تایید این قانون عملا بیش از 50 درصد از خودروهای پایتخت که نیاز به معاینه فنی داشتند معاف شدند  و به نوعی یکی از محورهای کاهش آلودگی هوا دچار مشکل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha