یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 38843
سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق نشان داد که ساعات ۴ الی ۶ صبح و ۱۷ الی ۱۸ بعد از ظهر پاکترین ساعات هوای پایخت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر شهرام محقق، متخصص پزشکی ورزش افزود: با توجه به مشکلات آلودگی هوای شهر تهران که بالغ بر ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، تحقیقی صورت گرفت تا ساعاتی که حداقل آلودگی هوا را دارد مشخص شود تا ورزشکاران در این ساعات بتوانند در فضاهای باز ورزش کنند.

وی گفت: با استفاده از اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست بود به بررسی میانگین ساعتی غلظت آلاینده های موجود در هوا در ماه ها و فصول مختلف سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در ایستگاه های مستقر در مناطق مختلف شهر تهران پرداخته شد که بعد از این که اعداد و ارقام درآمد روی نمودار پیاده شد.

محقق با اعلام این که آلاینده های ذرات معلق مونوکسید کربن و ازن آلاینده های غالب شهر تهران بودند عنوان کرد: پاکترین ساعت ها در مجموع ساعات ۴ الی ۶ صبح و ۱۷ الی ۱۸ بود، همچنین ساعات اوج آلودگی برای آلاینده های ذرات معلق ۲۰ الی ۱ بامداد، مونوکسید کربن ۸ الی ۲۱ و ازن ۱۳ و ۱۵ بود.

وی ادامه داد: به عنوان یک توصیه کلی می توان گفت: شهروندان تهرانی بهتر است که ساعات حداکثر فعالیت بدنی خود را با ساعات حداقل غلظت آلاینده های هوا منطبق سازند.

با توجه به اینکه ذرات معلق، آلاینده غالب شهر تهران بوده و روند تغییرات ساعتی آن اندک است لذا توصیه می شود در تمام ساعات شبانه روز افرد با حساسیت بیش از حد و در ساعات اوج آلودگی ذرات معلق بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان و در ساعات اوج آلودگی آلاینده ازن، کودکان، سالمندان و بیماران ریوی حتی الامکان از انجام ورزش سنگین پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha