سلامت نیوز: رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه شیوع موج سوم ایدز در میان نوجوانان بیش از سایر اقشار است،گفت: در حال حاضر روش های مناسبی برای پیشگیری از بیماری ایدز در میان نوجوانان در جامعه وجود ندارد.

کبری خزعلی در گفت و گو با پانا در خصوص موج سوم بیماری ایدز و شیوع آن در میان نوجوانان در جامعه اظهار داشت: پیشگیری از بیماری ایدز جزو برنامه های اجرایی وزارت بهداشت است. علاوه بر آن این موضوع از دو منظر قابل پیگیری است اول اینکه آیا این مشکل تنها معضل کشور ماست و یا ابعاد جهانی دارد و دوم اینکه مسائلی که با آموزه های داده شده به نسل جوان و نوجوان، نوع آموزش ها و حیا زدایی که در جامعه شده ابتلا به این بیماری بیشتر شده است.

وی ادامه داد: قبلا روش های انتقال از روش های دیگری بود و تعداد مبتلایان کم بود اما یکی از عوامل مهم این بحث، نوع آموزش است که باید اطلاعات کافی و مناسب به نوجوانان داده شود.
خزعلی با بیان اینکه حتما باید اطلاعات به روش مطلوب ارائه شود تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان بهترین راهکار برای این موضوع است تا مربیان در مدارس به آموزش دانش آموزان بپردازند.
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: اکثر روش های آموزش پیشگیری علمی است اما روش های غیرعلمی خود می تواند زمینه ساز بروز وابتلا به این بیماری در میان نوجوانان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha