معاون امور خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: آمارهای ثبت احوال مبنی بر افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور اشتباه است.

سلامت نیوز: معاون امور خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: آمارهای ثبت احوال مبنی بر افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور اشتباه است.

زهرا سجادی در گفت و گو با پانا در خصوص آمار ارائه شدن توسط سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر افزایش 5 درصدی طلاق و کاهش 2 درصدی ازدواج در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: به نظر می آید این آمارها واقعی نبوده و به صورت غیر منطقی بیان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج باید نسبت به یکدیگر سنجیده شود و نباید برای ارائه آمار از فراوانی درصد استفاده کرد اذعان داشت: مطمئنا در کشور آمار طلاق زیاد است و ما نیز نگران این موضوع هستیم و با آنکه می دانیم آمار طلاق نسبت به ازدواج زیاد است اما باز هم معتقدیم که فراوانی ازدواج بیش از طلاق در کشور است.

به گفته سجادی ارائه این آمارها باید بر اساس تحلیل بیان شود و ثبت احوال نباید این آمارها را به این صورت در اذهان عمومی وارد نماید و وظیفه دستگاه ها اینست که آمار طلاق را به نسبت ازدواج ها بسنجند.

بر اساس جدیدترین آمار امسال سازمان ثبت احوال کشور، طلاق، نسبت به مدت مشابه 4. 5 درصد رشد داشته است. ازدواج نیز در همین دوره شاهد کاهش 2 درصدی بوده است.
بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور در 6 ماه سال 1390 تعداد 692 هزار و یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است که از این تعداد 585 هزار و 48 واقعه طلاق در شهرها و 106 هزار و 53 واقعه طلاق در روستاها رخ داده است.

25 تا 29 ساله بیشترین طلاق
بر اساس این گزارش در 6 ماه نخست سال 1390 بیشترین طلاق ثبت شده مردان و زنان در گروه سنی 29-25 ساله با رقم 18 هزار و 761 واقعه برای مردان و 17 هزار و 201 واقعه برای زنان بوده است.

در همین مدت بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به مردان گروه سنی 25-29 ساله با زنان 20-24 ساله بوده که تعداد آن برابر با 7 هزار و 926 واقعه است.

کاهش 2 درصدی ازدواج امسال

بر اساس اعلام آمار معاونت فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در نیمه امسال 470 هزار و 331 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 339 هزار و 748 ازدواج شهری و 130هزار و 583 ازدواج روستایی بوده است.

همچنین در 6 ماه نخست سال 1390 در هر شبانه روز به طور متوسط تعداد 2 هزار و 529 واقعه ازدواج به ثبت رسیده، یعنی در هر ساعت به طور متوسط تعداد 105 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار به دست آمده میزان ازدواج امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha