سلامت نیوز: قائم مقام وزیر کشور با انتقاد از قدیمی بودن تشخیص اعتیاد در آزمایشگاههای ازدواج گفت: این آزمایشها قادر به تشخیص مخدرهای روانگردان نیستند و این سیستم باید به روزرسانی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، قائم مقام وزیر کشور روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته بنیاد صیانت از خانواده با بیان اینکه خانواده مهمترین نهاد فرهنگساز است گفت: نقش خانواده ها در تربیت اجتماعی از صدا و سیما و آموزش و پرورش نیز پررنگ تر است. هر چند در سالهای اخیر به دلیل تحولاتی که در سبک زندگی ها به وجود آمده خانواده از جایگاه اصلی خودش تنزل پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آسیبهای اجتماعی رابطه معناداری با هم دارند، گفت: اگر مشکل عفاف و حجاب حل شود می توان تاثیرش را در کاهش سایر آسیب های اجتماعی دید و یا دلیل بخش عمده ای از طلاق ها اعتیاد است.

افشار با بیان اینکه 30 آسیب اجتماعی در طرح تحول اجتماعی شناسایی شده است، گفت: این آسیب ها در 7 گروه تقسیم بندی شده و برای حل آن برنامه ریزی شده است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر نقش پیشگیری در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تنها نیم درصد از بودجه مبارزه با اعتیاد صرف پیشگیری می شود این در حالی است که تجربه به ما ثابت کرده مبارزه با عرضه چاره مشکل اعتیاد نیست و می بینیم که در هر مکانی به راحتی این مواد در دسترس است.

وی با اشاره به تشکیل سامانه های ازدواج در استانداری های کشور گفت: پیش از بین شبکه شفا نیز در 17 استان راه اندازی شده بود ولی برای ثمر بخش بودن آن کارهای بسیاری باید انجام شود.

افشار تاکید کرد: در بخش مهارت های پیش از ازدواج با خلاهای جدی روبرو هستیم و متاسفانه آموزش هایی که در حال حاضر انجام می شود از پشتوانه علمی چندانی برخوردار نیست.

به گفته قائم مقام وزیر کشور بسیاری از طلاق ها به دلیل اعتیاد است که برخی از اعتیادها ریشه در قبل از ازدواج دارد اما متاسفانه سیستم آزمایش اعتیاد در زمان ازدواج کارآمدی لازم را ندارد و قادر به تشخیص اعتیادهای ناشی از روان گردان ها نیست.

افشار تاکید کرد: در مشهد مقدس مراکز آزمایشگاهی مجهز به تست استاندارد اعتیاد شده که این موضوع در کاهش آمار طلاق بسیار تاثیر گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha