یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 38851
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: افراد مرفه جامعه ایرانی نسبت به افرادی که در سطح پایین‌تر اقتصادی قرار دارند، بیشتر به سوءتغذیه دچار می‌شوند چرا که به بهبود کیفیت غذا فکر نمی‌کنند بلکه بیشتر به بیش‌خوری و افزایش غذا توجه دارند.

سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس در خصوص تغذیه صحیح در افراد اظهار داشت: سلامتی افراد در مسیر تغذیه صحیح تحقق می‌یابد.

وی گفت: در رابطه با مسئله تغذیه شاید این مسئله مطرح باشد که افراد مرفه جامعه که از امکانات بالاتری برخوردار هستند و می‌توانند نیازهای زیستی خود را بهتر برآورده سازند از وضعیت تغذیه بهتری برخوردار باشند ولی باید گفت که این طور نیست.

این متخصص تغذیه بیان داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، مرفهان جامعه ایرانی نسبت به افرادی که در سطح پایین‌تر اقتصادی قرار دارند، بیشتر به سوءتغذیه دچار می‌شوند چرا که به بهبود کیفیت غذا فکر نمی‌کنند بلکه بیشتر به بیش‌خوری و افزایش غذا توجه دارند؛ این افراد به کیفیت غذا و تأمین نیازهای سلولی بدنشان اهمیت نمی‌دهند و به مصرف مواد غذایی آماده و با قیمت بالاتر روی می‌آورند.

مظهری ادامه داد: افراد مرفه امکانات مالی خود را برای بیش‌خوری به مصرف می‌رسانند همچنین بی‌عدالتی در گسترش دانش تغذیه و باورهای درست، فقیر و غنی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد از افراد جامعه ایرانی به نوعی دچار سوءتغذیه هستند؛ در کل، هر نوع افراط و تفریط در مصرف گروه‌های مختلف غذایی باعث سوءتغذیه می‌شود و این سوء تغذیه با پیشرفت خود، تغییراتی را در ترکیب مواد شیمیایی بدن به وجود می‌آورد و باعث تهی شدن سلول‌ها از ذخایر حیاتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha