یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
سلامت نیوز: معاون سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: آمار 6 ماهه نخست سال جاری بیان گر رشد زنان بی خانمان وهمچنین کاهش سن بی خانمانی است که این زنگ خطری جدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رضا جاگیری ، در نشستی با مدیران شهرداری منطقه 5 گفت: همزمان با آغاز فصل سرما جمع آوری و ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن خواب ها بسیار قابل اهمیت است ، که در همین راستا مناطق 22 گانه نیز می بایست با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی از افزایش گرمخانه ها در پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 واحد گرمخانه در تهران وجود دارد که به دلیل وسعت جغرافیایی شهر و عدم دسترسی کامل افراد بی خانمان به این مراکز ، احداث گرمخانه های کوچک و قابل دسترس در کلیه مناطق شهر در دستور کار قرار دارد.

جاگیری تشکیل مدیران اجتماعی شب در نواحی را از دیگر برنامه های شهرداری در زمینه شناسایی و جمع آوری کارتن خواب و بی خانمان از سطح شهر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 75درصد بی خانمان های پایتخت معتادان پرخطر هستند گفت : آمار 6 ماهه نخست سال جاری بیان گر رشد زنان بی خانمان وهمچنین کاهش سن بی خانمانی است که این زنگ خطری جدی است .

رضا نثاری ، قائم مقام شهردار منطقه نیز با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی منطقه گفت: شناسایی و اجرای برنامه های هدفمند در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های قابل اهمیت در منطقه است.

وی درادامه آمادگی منطقه در راه اندازی گرمخانه های اضطراری جهت اسکان موقت افراد بی خانمان در فصل زمستان را اعلام می کند .

قائم مقام شهردار منطقه گفت : با توجه به وسعت منطقه و همچنین وجود شبکه های وسیع بزرگراهی استقرار اکیپ گشت شبانه در نواحی و شناسایی افراد بی خانمان در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha