در پاسخ به مندرجات کذب بعضی از خبرگزاری ها و روزنامه جام جم مورخ 28/9/90 در خصوص مصرف محصولات پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس که باعث تشویش اذهان عمومی گردیده توضیحاتی به استحضار می رسد...

سلامت نیوز:در پاسخ به مندرجات کذب بعضی از خبرگزاری ها و روزنامه جام جم مورخ 28/9/90 در خصوص مصرف محصولات پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس که باعث تشویش اذهان عمومی گردیده توضیحات زیر به استحضار می رسد:

1-در تاریخ های ذکر شده، رئیس سازمان هیچ مصاحبه ای نکرده اند.

2-فرآورده های پروتئینی همانند سوسیس و کالباس تولید شده در صنایع غذایی و کارخانه های تحت نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و دارای پروانه ساخت ایمن و سالم می باشند و سازمان علاوه بر نظارت بر تولید در سطح عرضه نیز نظارت مستمر دارد. از جمله آن می توان به طرح PMS سازمان غذا و دارو و بازرسی های بازرسان وزارت بازرگانی اشاره نمود که محصولات پروتئینی نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

3-استفاده از MDM (گوشت جداسازی شده به روش مکانیکی از استخوان) در شرایط بهداشتی و تحت نظارت بهداشتی، مورد تائید کلیه سازمان های بهداشتی دنیا از جمله ایران می باشد.
4-استفاده بیش از اندازه و خارج از توصیه متخصصین تغذیه از سوسیس و کالباس، همانند سایر مواد غذایی را هیچ کس توصیه نمی کند.

5-با توجه به الگوی شهری و ماشینی و گسترش بیماری های غیرواگیر همانند قلبی و عروقی، دیابت و ... کلیه متخصصان استفاده از فست فودها را محدود یا توصیه نمی نمایند.

6-کلیه مردم و شهروندان عزیز باید در هنگام خرید محصولات غذایی به پروانه و مجوزهای بهداشتی سازمان غذا و دارو دقت نموده و از مصرف محصولات غذایی متفرقه و مجهول که معمولا در کارگاه های غیرمجاز تولید می شوند پرهیز نمایند.

دکتر سعداله پرویزی/ مدیر کل دفتر رئیس سازمان غذا و دارو و روابط عمومی

گفتنی است چندی پیش خبرگزاری فارس خبری مبنی بر تولید سوسیس و کالباس هایی که از خمیر مرغ تولید می شود منتشر کرده بود که در آن رئیس سازمان غذا و دارو گفته بود حتی اگر جلوی چشمم از بهترین جای گوشت هم در تولید این فرآورده‌ها استفاده کنند لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha