یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 38860
سلامت نیوز: بسیاری از افراد لاغر به اشتباه تصور می کنند علت لاغری آن ها به وجود انگل مرتبط است در حالی که این چنین نیست و لاغری به متابولیسم پایه بدن افراد ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رائقی انگل شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب افزود: ‌انگل های روده ای ممکن است باعث سوء تغذیه شوند زیرا جذب بعضی ویتامین ها و مواد غذایی مختل می شود و این اختلال جذب می تواند باعث سوء تغذیه شود.

گفتنی است: به نظر می رسد لاغری دلایل متفاوتی داشته باشد. از بین دلایل مختلف ابتلا به لاغری سه عارضه جزو عمده ترین دلایل هستند:

محتمل ترین حدس در این باره پركاری غده تیروئید است به منظور اطمینان از عدم وجود این عارضه لازم است به یك پزشك متخصص داخلی و یا غدد مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهند البته چنانچه به علائمی مانند تحرك زیاد و تحریك پذیری زیاد و عصبانیت و عرق كردن بیش از اندازه و دمای بالای بدن و اشتهای زیاد دچار هستند می توان تا حد زیادی از پركار بودن غده تیروئید شما اطمینان حاصل کرد.

بر اساس این گزارش، این احتمال وجود دارد كه به علت ابتلا به یك بیماری یا اختلال گوارشی بدن در هضم و یا جذب کردن آنچه كه خورده می شود ناتوان یا كم توان باشد. لذا بهتر است برای اطمینان از عدم وجود این عارضه هم به یك متخصص گوارش مراجعه کرد.

بر پایه این گزارش، ابتلا به اختلالات و ناراحتی های روحی مانند وسواس و افسردگی و اضطراب می تواند منجر به كم اشتهایی و یا بی اشتهایی و نهایتا لاغر شدن فرد شود لذا توصیه می شود چنانچه حس می شود یا اطرافیان می گویند به یكی از این عوارض دچارید حتما به یك متخصص روانپزشك مشاوره کنند.

چنانچه افراد از عدم وجود سه عارضه فوق مطمئن شدند تنها یك گزینه باقی می ماند آن هم اینكه كمتر از حد نیاز غذا به بدن رسیده است و به همین جهت لازم است از یك رژیم غذایی افزایش وزن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha