سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از پیشرفت حاصل شده در تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه امحای زباله خبر داد و گفت: تا پایان امسال تمام بیمارستان‌های كشور به دستگاه امحای زباله مجهز می‌شوند.

كاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس برنامه سازمان محیط زیست باید تمام بیمارستان‌های كشور تا پایان سال 91 به دستگاه امحای زباله مجهز شوند، اما به دستور وزیر بهداشت و ابلاغیه انجام شده، تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌ امحای زباله تا پایان امسال در تمام كشور عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیمارستان‌های پایتخت ملزم بودند كه دستگاه امحای زباله را تا پایان آذر ماه تهیه كنند. پیشرفت تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه امحای زباله طی دو ماه اخیر بسیار خوب بود. در مجموع بازرسی از بیمارستان‌ها در حال انجام است و به زودی گزارشی در این زمینه ارایه خواهیم داد.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت درباره چگونگی تامین اعتبار لازم برای خرید دستگاه‌های امحای زباله در بیمارستان‌ها گفت: قیمت دستگاه‌های امحای زباله از 40 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان و بر اساس حجم پسماندها، متفاوت است. در این زمینه مبلغی از سوی وزارت بهداشت به صورت متمركز كمك می‌شود و مبلغی نیز از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان تامین خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: مدت‌هاست كه بحث تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه بی‌خطر ساز زباله را پیگیریم. به دنبال ابلاغیه وزیر بهداشت، تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه بی‌خطرساز زباله كاملا اجرایی می‌شود. این دستورالعمل به تمام بیمارستان‌های كشور ابلاغ شده و جدی گرفته خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha