سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کمبود اعتبار بیمارستان‌های تهران برای خرید دستگاه‌های زباله‌سوز خبر داد و خواستار حل مشکل اعتباری این بخش‌ها از سوی وزارت بهداشت شد.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر ضرب‌الاجل وزارت بهداشت به بیمارستان‌های شهر تهران برای نصب دستگاه‌های زباله‌سوز بیمارستانی، افزود: این طرح در کل بسیار مطلوب است اما در صورتی که مشکل‌های پیرامون آن برطرف شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مهم‌ترین مشکل پیش روی بیمارستان‌ها کمبود اعتبار است، گفت: متأسفانه بیمارستان‌ها شهر تهران هم‌اکنون برای تأمین امکانات جزئی خود با مشکل‌های اعتباری روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: مشکل‌های اعتباری بیمارستان‌های شهر تهران ریشه در ناهماهنگی میان سازمان‌ها دارد به این صورت که هم‌اکنون به‌طور مثال سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها بدهی چند میلیاردی دارد، اما این سازمان‌ به‌علت نبود اهرم‌های کنترلی حاضر به پرداخت بدهی خود نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر کمبود اعتبار بیمارستان‌ها برای خرید دستگا‌ه‌های زباله‌سوز، افزود: وزارت بهداشت باید نخست به‌جای اجرای طرح‌هایی مانند نصب دستگاه‌ زباله‌سوز، اعتبار این طرح‌ها را اختصاص دهد.

محسنی‌بندپی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید هر چه سریع‌تر اعتبار مورد نیاز بیمارستان‌ها را اختصاص دهد تا مشکل‌های اعتباری این بخش‌ حل شود.

روزانه ۷۰ تن زباله بیمارستانی در کلانشهر تهران تولید می‌شود که ۱۸ تن از این میزان زباله‌های عفونی است.

هر دستگاه امحای زباله که بتواند یک بیمارستان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تختخوابی را پوشش دهد، حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha