یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 38875
سلامت نیوز: متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند اگر می‌خواهید وزنتان را كم كنید اما هنوز نتوانسته‌اید از خوردن تنقلات مورد علاقه‌تان دل بكنید، نوشیدن چای راه حل خوبی برای كاهش وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ متخصصان دانشگاه كوب در ژاپن دریافته‌اند كه مصرف مداوم چای همچنین می‌تواند تغییرات آسیب رسان و مخرب در خون را كه ناشی از خوردن غذاهای چرب هستند و منجر به بروز دیابت می‌شوند، سركوب و متوقف كند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی دراین‌باره نوشت: در این مطالعه متخصصان برای گروهی از موش‌ها یك رژیم غذایی پرچرب و برای گروهی دیگر یك رژیم غذایی معمولی در نظر گرفتند. سپس هر دو گروه به گروه‌های كوچك‌تری تقسیم شدند و به آنها آب، چای سیاه و چای سبز داده شد. این مطالعات مدت 14 هفته طول كشید. در پایان آزمایشات معلوم شد گروهی از موش‌ها كه از هر دو نوع چای سبز و سیاه استفاده كرده بودند، توانستند با افزایش وزن و ایجاد چربی شكمی در ارتباط با مصرف غذاهای چرب، مقابله كنند. اما از طرف دیگر چای سیاه علاوه بر جلوگیری از كاهش وزن همچنین توانست عوارض مضر و زیان بار ناشی از خوردن چربی بر روی عروق خونی را به میزان چشمگیری كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha