سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام افزایش بیش از 200 هزار تومانی حقوق پرستاران در صورت تصویب حق جذب در مجلس گفت: پرستاران نیز مانند فرهنگیان به خدمات بیمه طلایی نیازمندند به خصوص اینکه در معرض انواع بیماریهای جسمی و روحی- روانی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، غضنفر میرزابیگی افزود: از ابتدای امسال با اعمال حق جذب به کادر غیر متخصص و غیر هیئت علمی وزارت علوم بیش از 200 هزار تومان به حقوق این افراد اضافه شد. از همان زمان بود که جامعه پرستاری و سایر کادر غیر هیئت علمی وزارت بهداشت در مسیر برقراری عدالت خواستار این شدند که حق جذب برای آنان نیز اعمال شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: این موضوع اکنون در دستور کار مجلس است و احتمالاً همین سه شنبه در دستور کار قرار می گیرد و تصویب می شود.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح در مجلس حقوق پرستاران، پزشکان عمومی و سایر کادر علوم پزشکی غیر هیئت علمی در وزارت بهداشت حداقل 200 هزار تومان افزایش پیدا می کند، قطعاً با تصویب مجلس بار مالی این طرح نیز دیده می شود و حتی اگر این افزایش حقوق از امسال نیز عملی نشود با توجه اینکه به فصل تدوین بودجه سال آینده هستیم پرداخت این افزایش حقوق از سال آینده حتماً انجام می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین با اشاره به طرح بیمه طلایی فرهنگیان گفت: اجرای این طرح برای فرهنگیان کار درستی بود که بخشی از دغدغه‌های این قشر زحمتکش را بر طرف می‌کند اما لزوم اجرای چنین طرحی برای پرستاران و کادر نظام سلامت با توجه به مخاطراتی که جسم و روان آنان را تهدید می‌کند نیز بسیار ضروری است و اکنون این موضوع یکی از مطالبات جدی کادر نظام سلامت از دولت است.

میرزابیگی گفت: در سفرهای استانی و برنامه هایی که با حضور پرستاران داریم اعتراضات زیادی به سازمان نظام پرستاری منعکس می‌شود و پرستاران اجرای طرحی مانند بیمه طلایی را خواستار هستند.

وی ادامه داد: پرستاران به واقع سنگرسازان بی سنگر هستند و در حالی که در سیستم بهداشتی و درمانی کشور خودشان ارائه کنندگان خدمات به همه مردم از همه اقشار هستند و در همین مسیر در معرض انواع بیماریها و حتی بیمارهای صعب العلاج خطرناک هستند از پوشش مناسب خدمات بیمه ای برخودار نیستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: موارد متعددی از پرستاران هستند که بر اثر مخاطرات شغلی خود به بیماریهای صعب العلاج مبتلا شده‌اند و بدون هر گونه پوشش خدمات بیمه تکمیلی مجبورند هزینه دارو و درمان ماهانه خود را که بیش از 1.5 تا 2 میلیون تومان است پرداخت کنند.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور از رئیس جمهوری درخواست می‌کند که در مسیر عدالت محوری دولت، خدمات بیمه طلایی را برای پرستاران کشور نیز اجرایی کند.

وی گفت: اگر چنین کاری به علت بار مالی آن در دولت عملی نیست و نیازمند مصوبه مجلس است از نمایندگان مجلس نیز خواهان پیگیری این موضوع هستیم و مطمئن هستیم اگر لایحه یا طرحی برای اجرای خدمات بیمه طلایی برای پرستاران و کادر نظام سلامت به مجلس بیاید با رأی بالای نمایندگان تصویب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha