سلامت نیوز: محمد جعفری مردی که ۱۶ سال قبل با همدستی دو نفر دیگر به دختری ۱۰ ساله تجاوز کرده و او را کشته بود پس از سال ها زندگی مخفیانه سرانجام به دام افتاد و صبح دیروز در دادگاه جزایی تهران تحت بازجویی قرار گرفت.به گزارش خراسان، روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۴ خاله دختری ۱۰ ساله به نام لیلا به پاسگاه روستایی در شهرستان سنقر رفت و از ناپدید شدن خواهرزاده اش خبر داد. او گفت لیلا همراه پسرم رسول برای چیدن گل به کوهستان رفت اما وقتی رسول برای چند لحظه او را تنها گذاشته بود تا آب بنوشد لیلا گم شد. مادر لیلا او را به من امانت سپرده بود و نگرانش هستم.در پی اعلام مفقودی دخترک جست وجوها برای یافتن وی آغاز شد. در این بین معلوم شد عادل، معلم روستا آخرین کسی است که لیلا را دیده است. او که شاگردانش را به کوه برده بود به مأموران گفت: جوانی به نام هادی را دیدم که به لیلا نزدیک شد و او را به پشت یک صخره برد. اظهارات معلم روستا سبب شد مأموران هادی را بازداشت کنند. این جوان در برابر تحقیقات پلیس تاب نیاورد و راز ناپدید شدن لیلا را فاش کرد. او گفت من و دو نفر دیگر به نام های صفر و حسن لیلا را مورد آزار و اذیت قرار دادیم و جنازه اش را زیر آبشار یک کوه رها کردیم. در چنین شرایطی دو متهم دیگر نیز بازداشت شدند و سرانجام ۷ روز پس از ناپدید شدن دخترک جنازه او کشف شد.

اظهارات متهمان نشان می داد آن ها برای برملا نشدن نقشه شیطانیشان لیلا را کشته اند. در چنین شرایطی هر سه به اتهام تجاوز به عنف و قتل به قصاص محکوم شدند اما قاضی پرونده طی نامه ای از دادگستری خواست به دلیل فشار خانواده متهمان، پرونده به تهران فرستاده شود. از سویی این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده بود و خانواده لیلا باید برای اجرای حکم تفاضل دیه محکومان را پرداخت می کردند. به همین دلیل آن ها خانه و وسایل زندگیشان را فروختند اما نتوانستند دیه سه جوان اعدامی را فراهم کنند. به همین دلیل مدتی پرونده دچار رکود شد اما پیگیری های مادر لیلا سبب شد رئیس وقت قوه قضاییه دستور پرداخت دیه از طرف بیت المال را صادر کند. در همین حال از زندان خبر رسید هادی در زندان خود را حلق آویز کرده است.در چنین شرایطی صفر و حسن به تهران منتقل شدند اما حسن توانست در پایانه مسافربری آزادی از دست مأموران فرار کند. با این حال صفر مدتی را در زندان بود تا این که در سال ۸۶ به دار مجازات آویخته و پرونده اش بسته شد. این در حالی بود که سومین اعدامی پس از فرار هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود.

با گذشت ۱۶ سال از قتل ناجوانمردانه دختر ۱۰ ساله در حالی که مادر او به سنقر سفر کرده بود در تحقیقات محلی پی برد مدتی است حسن ازدواج کرده است و به طور مخفیانه زندگی می کند. او که می دانست در صورت ازدواج کردن حسن رونوشتی از سند ازدواجش به ثبت احوال سنقر رفته است از این سرنخ استفاده کرد و نشانی مخفیگاه قاتل فراری را در کاشمر به دست آورد. به این ترتیب وی سه شنبه هفته گذشته رهسپار کاشمر شد و مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در کمتر از چند ساعت به فرار ۱۶ ساله قاتل فراری پایان دادند و او را دستگیر کردند.به این ترتیب حسن که در این سال ها با نام مستعار مهدی در کاشمر پنهان شده بود به تهران منتقل شد و صبح دیروز از سوی محمدرضا گیوکی، معاون مجتمع قضایی بعثت تحت بازجویی قرار گرفت. در حالی که همه شواهد و مدارک موجود علیه حسن است و او پیش از این به قصاص محکوم شده است حسن در این جلسه اتهامش را انکار کرد و گفت در قتل لیلا نقشی نداشته است.در همین حال قاضی گیوکی اظهارنظر در این باره را به بعد از بررسی دقیق پرونده موکول کرد و به خراسان گفت: این جنایت ۱۶ سال قبل رخ داده و تصمیم گیری نهایی به بررسی دقیق و موشکافانه نیاز دارد.بر اساس این گزارش هم اکنون متهم به قتل در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha