سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هیچ مرکز مجاز زالودرمانی در کشور نداریم. مشغول تدوین آیین نامه زالودرمانی هستیم که تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود و از سال آینده به مراکزی که شرایط لازم را داشته باشند مجوز داده می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس افزود: زالو درمانی در کل کاری است که در طب سنتی ایران شناخته شده است اما شرایط، نحوه انجام و ضرورت آن استاندارد خاصی دارد که ممکن است در برخی مراکز رعایت نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ استاندارد و تعریف مشخصی از خدمات زالو درمانی در کشور نداشته‌ایم. مشغول تدوین آیین نامه زالو درمانی در وزارت بهداشت هستیم که شرایط مکانی، افراد مجاز به این کار و موارد کاربرد آن را مشخص می‌کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون هیچ مرکزی از وزارت بهداشت مجوزی برای ارائه خدمات زالودرمانی نگرفته است و هیچ یک از مراکز فعال در این حوزه از نظر وزارت بهداشت قانونی نیستند.

وی افزود: آیین نامه زالودرمانی تا یک تا حداکثر ۲ ماه آینده تدوین و نهایی می‌شود و بعد از ابلاغ آن و احتمالاً از سال آینده به افراد و مراکز مجاز مجوز فعالیت در زمینه زالودرمانی اعطا می‌شود و بعد از آن دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بر فعالیت این مراکز نظارت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha