دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 38907

کاهش حافظه، میل جنسی، بی خوابی های شبانه، ریزش مو، درد مفاصل، پوکی استخوان، چین و چروک پوست و... نشان می دهد که عمر در حال گذر است اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند.

سلامت نیوز: کاهش حافظه، میل جنسی، بی خوابی های شبانه، ریزش مو، درد مفاصل، پوکی استخوان، چین و چروک پوست و... نشان می دهد که عمر در حال گذر است اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند.

کاهش حافظه، میل جنسی، بی خوابی های شبانه، ریزش مو، درد مفاصل، پوکی استخوان، چین و چروک پوست و... نشان می دهد که عمر در حال گذر است اما عادت ها و مواد  غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند. متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی توصیه می کنند که این 12 گیاه ضدپیری را امتحان کنیم.

1 - گلایل و زیبایی ناخن و مو


گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود. 15 گرم گلبرگ خشک شده را در یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن 3 فنجان در روز بنوشید. با فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.

مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نیست. برای استفاده از گلایل در تقویت مو، روش کار به این صورت است که 150 گرم گلایل را با 100 گرم برگ هیدروکوتیل و 50 گرم گزنه در یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن، بعد از غذا 3 وعده در روز به مدت یک ماه آن را بنوشید اما این نوشیدنی نیز مناسب زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی نیست.

2 – گل ساعتی و خواب خوب

گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب هاست و برخلاف داروهای شیمیای، عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد. 15 گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در یک فنجان آب جوش دم و بعد از 10 دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید. بعد از یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید. البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است و نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

3 – چای سبز و کاهش وزن

با افزایش سن، سایز و تناسب اندام به هم می ریزد. برای ثابت نگه داشتن وزن، می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید. این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند. 2 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و 2 قاشق غذاخوری چای سبز خشک را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت 5 بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

4 – تاج ریزی و تقویت بینایی

با افزایش سن، قدرت بینایی کاهش می یابد، اما مصرف گیاه تاج ریزی می تواند تا حد زیادی باعث تقویت این حس شود. این  گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است. می توانید 5 قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در 500 میلی لیتر آب جوش بریزید و برای 15 دقیقه آن را دم کنید. در طول یک ماه 3 نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث نارسایی قلبی و کلیوی شود.

5 – زنجبیل و افزایش میل جنسی

افت طبیعی استروژن باعث کاهش میل جنسی در زنان می شود. مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری و میل جنسی را افزایش می دهد. می توانید یک قاشق چای خوری نعناع فلفلی و 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه را در یک فنجان بزرگ آب دم و روزانه یک فنجانب رای مدت یک ماه، مصرف کنید. با یک فاصله 20 روزه، می توانید تا 3 ماه این دم کرده را بنوشید.

6 – کاسنی و رفع سوءهاضمه

نفخ، یبوست و... با افزایش سن، فعالیت دستگاه گوارش کند می شود اما گیاه کاسنی می تواند با تاثیر بر پرزهای دستگاه گوارش و کبد سبب کارکرد بهتر آن شود. 4 گرم ریشه کاسنی را در 150 میلی لیتر آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن، 1 تا 2 فنجان قبل از غذا به مدت یک ماه بنوشید. درصورت ابتلا به آلرژی، مصرف این گیاه توصیه نمی شود.

7 – جینسینگ و تقویت حافظه

ریشه گیاه جینسینگ حاوی 3 تا 8 درصد جینسنوسید است و روی هوش و حافظه اثر مثبتی دارد. می توانید 3 گرم ریشه جینسینگ را به قطعات کوچک خرد و در 500 میلی لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم و بعد صاف کنید. نوشیدن یک فنجان جینسینگ 2بار در روز و 20 روز در ماه روی حافظه اثری شگرف می گذارد. البته توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از 3 گرم و به مدت بیش از 3 ماه جینسینگ مصرف کنید. در ضمن این گیاه مناسب زنان شیرده و باردار نیست و برای کودکان مبتلا به پرفشاری خون، چاقی، بی خوابی یا افرادی که تحت درمان با داروهای ضدانعقاد هستند، ممنوع است.

8 – بنفشه وحشی و شفاف سازی پوست

اگر پوستتان کدر شده، برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید. 30 گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای 15 دقیقه در 500 میلی لیتر آب دم کنید. بعد از صاف کردن، 2 تا 4 فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت یک ماه بنوشید. این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف است.

9 – چای سیاه و پیشگیری از پوکی استخوان

فلاونوییدهای موجود در چای سیاه می تواند از پوکی استخوان پیشگیری کند. بررسی های محققان انگلیسی در سال 1990 تا 2004 نشان داد مصرف بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند. البته بهتر است برای زنان باردار و کودکان مصرف چای سیاه محدود شود و بعد از ساعت 5 عصر، مصرف نشود زیرا احتمال بی خوابی با افزایش می دهد.

10 – گزنه و سلامت پروستات

گزنه با ایجاد اختلال در تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدروتستوسترون که باعث بزرگ شدن غده پروستات می شود، از هیپروفی خوش خیم آن جلوگیری می کند. می توانید 5 گرم برگ یا گل گزنه را با 150 میلی لیتر آب به مدت 15 دقیقه در ظرف دردار دم کنید. بعد از صاف کردن، 3 فنجان از آن را در روز قبل از غذا بنوشید. بعد از 20 روز فاصله می توانید دوباهر مصرف آن را از سر بگیرید و به مدت 3 ماه از این محلول استفاده کنید. از آنجا که گزنه آلرژی زاست، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

11 – زبان گنجشک و پیشگیری از روماتیسم

گیاه زبان گنجشک خاصیت ضدروماتیسمی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد. 10 تا 20 گرم برگ خشک آن را در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن بعد از هر وعده غذا 3بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. با یک فاصله 20 روزه می توانید مدت مصرف را تا 3 ماه افزایش دهید.

12 – آرتیشو و دفع سموم

وقتی سموم در بدن زیاد می شود، قدرت بدن کاهش می یابد. آرتیشو با تحریک کلیه باعث دفع سموم از بدن خواهد شد. 10 گرم برگ تازه آن رادر یک لیوان آب 15 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن قبل از غذا 3 مرتبه در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. با فاصله 20 روزه، می توانید مصرف را تا 3 ماه ادامه دهید. این گیاه مناسب زنان شیرده نیست.

منبع: سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha