دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 38910

ریشه گیاه گزنه در درمان اختلالات پروستات كه شامل بزرگ شدن بدخیم پروستات می‌باشد مؤثر است.

سلامت نیوز: یك کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینكه دانه‌های سبزی جعفری، گشنیز و كرفس دارای اثر ضد اسپاسم كلیوی هستند، گفت: استفاده از این دانه‌ها در كنار مصرف زیاد آب و مایعات و انجام ورزش‌های مناسب، موجب دفع سنگ كلیه می‌شود.

علیرضا یزدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: استفاده از این فرآورده برای افرادی كه از قرص دیگوكسین استفاده می‌كنند ممنوع است، چرا كه موجب تشدید درد قلب و ایجاد حالت تهوع می‌شود و یا ممكن است كه ایجاد حساسیت كند.

وی با بیان اینكه میوه خشك سرو نیز به‌ عنوان دیگر گیاه كمكی در دفع سنگ كلیه است كه دارای اثرات ضدعفونی‌كنندگی مجاری ادرار نیز می‌باشد، یادآور شد: چنانچه این گیاه بیش از اندازه استفاده شود، برعكس عمل كرده و مشكلاتی را برای كلیه ایجاد می‌كند و در برخی موارد نیز موجب ناباروری در مردان شده است.

یزدی‌نژاد، در ادامه با بیان اینكه ریشه گیاه گزنه نیز با تأثیر بر روی كلیه، موجب تحریك ترشح ادرار می‌شود، خاطرنشان كرد: ریشه گیاه گزنه علاوه بر خواص نام‌برده، در درمان اختلالات پروستات كه شامل بزرگ شدن بدخیم پروستات می‌باشد نیز مؤثر است.

وی با اشاره به اینكه فرآورده‌های دارویی گیاه گزنه در بازار موجود است، افزود: با توجه به اینكه در این فرآورده‌ها از میزان كنترل شده‌ای از گیاه گزنه استفاده می‌شود، توصیه می‌شود از فرآورده‌های دارویی بیشتر از خود گیاه استفاده شود.

این دكترای گیاهان دارویی در دانشكده داروسازی زنجان، با اشاره به اینكه گیاه گزنه موجب تحلیل سنگ كلیه می‌شود، گفت: در یك مطالعه كلینیكی مشاهده شده است افرادی كه هشت هفته از گیاه گزنه استفاده می‌كنند، نسبت به افرادی كه از آن استفاده نمی‌كنند، 25 درصد بیشتر ترشح ادرار دارند.

وی با اشاره به اینكه استفاده از گیاه گزنه در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد، افزود: استفاده بیش از اندازه این گیاه برعكس عمل كرده و موجب قطع ترشح ادرار می‌شود.

وی، كلاله گیاه ذرت را از دیگر فرآورده‌های كمكی در دفع سنگ كلیه عنوان كرد و افزود: چنانچه 4 تا 8 گرم از این گیاه به‌ صورت روزانه سه بار مورد استفاده قرار گیرد، موجب تحلیل سنگ كلیه و دفع آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha