سلامت نیوز: رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: با گذشت 5 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری این قانون هنوز اجرا نشده و از مجلس می خواهیم از  اختیار  نظارتی خود برای اجرای این قانون مهم استفاده کند.

یعقوب جعفری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری افزود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چیزی متفاوت از طرح كارانه‌ای است كه هم‌اكنون در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی در حال اجراست.

وی اظهار كرد: چنانچه خدمات پرستاری بر اساس K تعریف‌شده پرداخت شود قطعاً میزان دریافتی پرستاران بیش از آنچه خواهد شد كه هم‌اكنون از طرح كارانه دریافت می‌كنند.

وی ادامه داد: مجلس به عنوان قوه قانون‌گذار پیگیر مصوباتش باشد تا به درستی اجرا شود و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حالی که در سال 86 در مجلس تصویب شد عملاً هنوز شاهد اجرای آن در کشور نبوده ایم.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: وزارت بهداشت از نبود اعتبار صحبت می‌كند و مجلس هم نقش نظارتی خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد.

جعفری گفت: بر اساس قیمت‌گذاری اولیه خدمات پرستاری مبالغ پیشنهادی را بالا ارزیابی كردند كه البته در خصوص میزان K پرداختی توافق شود كه نیاز به جلسات هماهنگی دارد.


 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha