دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 38919
سلامت نیوز: كولیک نوعی دل درد است كه تكرار می‌شود و معمولاً برای آن علت خاصی نمی‌توان پیدا كرد علت كولیک مشخص نیست ولی یكی از دلایل شایع گریه در شیرخواران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خلیل فریور متخصص كودكان و نوزادان در باره نشانه‌های كولیك اظهار داشت: كولیك اغلب در هنگام شب و بین ساعت‌های 6 تا 10 بعد از ظهر شروع می‌شود. كودك مبتلا به دل درد ناشی از كولیك، در طول روز كاملاً خوب بوده و گرسنه هم نیست.

فریور افزود: گریه این كودكان در عصرها، به طور ناگهانی شروع شده و با قرمزی صورت و جیغ‌های شدید همراه است، كودك پاهایش را به سمت شك جمع می‌كند و دستش معمولاً حالت گره شده و مشت كرده دارد.

وی ادامه داد: به طور كلی اگر گریه‌ای بیشتر از 3 ساعت طول بكشد، بیشتر از 3 بار در هفته تكرار شود و در حالی كه رشد شیرخوار خوب باشد و علت دیگری پیدا نشود، ممكن است به علت كولیك باشد.

فریور تصریح كرد: معمولاً كولیك بعد از 3 هفتگی (21 روزگی) شروع می‌شود و تا 3 ماهگی هم ادامه دارد كودكان نارس كه زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند در سنین بالاتری مبتلا به كولیك می‌شوند.

وی به والدین توصیه كرد: برای رفع كولیك، قبل از هركاری باید با پزشك مشورت كنند تا مطمئن شوند گریه نوزاد علت دیگری ندارد.

فریور خاطرنشان كرد: گرما درد ناشی از كولیك را تسكین می‌دهد. خوابانیدن كودك روی یك حوله گرم و روی شكم، پیچیدن كودك‌(به فرم قنداق) در یك پتوی نرم و حمام كردن، حال شیرخوار را بهتر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha