سلامت نیوز : متخصصان آمریکایی ادعا کرده‌اند که میزان اراده ما به طور مستقیم به سطح قند خونمان بستگی دارد. آن‌ها تاکید دارند که اراده انسان با مصرف گلوگز یا به عبارت دیگر با مصرف قند رابطه مستقیم دارد. این ارتباط نه تنها به مردم کمک می‌کند که خویشتن‌داری را یاد بگیرند بلکه همچنین توجیه می‌کند که چرا بسیاری از ما قدرت «نه» گفتن را نداریم.

به گزارش سینانیوز به نقل از دیلی​میل، این متخصصان می‌گویند: «وقتی از مردم سوال می‌کنیم بزرگ‌ترین قدرت‌های انسان کدامند، اغلب از ویژگی‌هایی چون صداقت، مهربانی، شوخ‌ طبعی، خلاقیت و حتی میانه‌روی سخن می‌گویند اما هیچ‌کس درباره خویشتن‌داری و قدرت کنترل فردی حرفی نمی‌زند، در حالی‌که وقتی از مردم علت شکست‌ها و خطا‌هایشان را می‌پرسیم اغلب نداشتن اراده را به عنوان مهم‌ترین عامل، مطرح می‌کنند.»
این متخصصان روان‌شناسی و بیولوژیک در مطالعات اخیر خود دریافته‌اند که وقتی سطح گلوگز خون به پایین‌ترین حد می‌رسد، در این لحظات ما تصمیمات نادرست می‌گیریم و در انجام هر کاری با شکست مواجه می‌شویم. وقتی قندخون خیلی پایین می‌آید، اغلب ما احساس عصبانیت بیشتری می‌کنیم و در عوض کنترلمان روی رفتار‌هایمان کمتر می‌شود.
به گفته روانپزشکان، بخشی از مغز که قدرت خویشتن داری را کنترل می‌کند، بیشترین ذخیره قند در بدن را مصرف می‌کند این امر باعث می‌شود که بدن برای جبران کاهش قندخون ولع به شیرینی پیدا کرده و به جای غذاهای سالم به خوردن بیسکوئیت و شیرینی تمایل پیدا کند. به این ترتیب توجه به یک برنامه غذایی مناسب و به موقع برای رساندن قند لازم و سالم به بدن، نکته بسیار مهم و ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha