سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که شربت تریاک به‌عنوان د‌‌‌‌‌‌‌‌اروی جایگزین برای معتاد‌‌‌‌‌‌‌‌ان به مواد‌‌‌‌‌‌‌‌ی مانند‌‌‌‌‌‌‌‌ تریاک، مورفین، هروئین و کراک مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه قرار می‌گیرد، گفت: در صورتی که این شربت به صورت گسترده به‌فروش برسد به‌طور حتم حجم مصرف معتادان به مواد مخدر کم می‌شود.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که یکی از بهترین طرح‌ها وزارت بهداشت و درمان برای مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر، تولید و توزیع شربت تنتوراپیوم (شربت تریاک) است، افزود: این طرح به طور حتم در کاهش گرایش معتادان به مواد مخدر نقش به‌سزایی دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این که اصل برنامه توزیع شربت تریاک در میان معتادان مورد قبول تمام سازمان‌های مربوطه است، گفت: این سازمان‌ها تنها در نحوه و میزان فروش این محصول اختلاف نظر دارند.
 
وی درباره شربت تنتوراپیوم (شربت تریاک)، توضیح داد: شربت تریاک بیشتر به‌عنوان د‌‌‌‌‌‌‌‌اروی جایگزین و نگهد‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌ه برای معتاد‌‌‌‌‌‌‌‌ان به مواد‌‌‌‌‌‌‌‌ اعتیاد‌‌‌‌‌‌‌‌آور مانند‌‌‌‌‌‌‌‌ تریاک، شیره، مورفین، هروئین و کراک مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه قرار می‌گیرد‌‌‌‌‌‌، بر اساس برنامه جدید، بیمار دو سوم دز روزانه را در مرکز درمانی استفاده کرده و یک سوم مابقی را نیز برای مصرف در منزل در دریافت می‌کند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تولید محدود شربت تریاک خبر داد و گفت: مسئولان هم‌اکنون منتظر تکمیل ظرفیت تولید  و ساخت کارگاه‌های این محصول هستند تا آن را به صورت گسترده ارائه کنند.
 
محسنی‌بندپی با بیان این که مصرف محصول‌هایی مانند چای، سیگار و مواد مخدر مانند تریاک از سوی افراد تنها جنبه احساسی و روانی دارد، افزود: در صورتی که شربت تریاک به صورت گسترده به‌فروش برسد به‌طور حتم حجم مصرف معتادان به مواد مخدر کم می‌شود.
 
از مزایایی شربت تریاک می‌توان به مواردی اشاره کرد : ۱- تریاکی که در شربت اُپیُم مصرف شده است ، بسیار مرغوب است، ۲- اندازه‌گیری آن بسیار آسان است، ۳- شخص با توزیع‌کنندگان مواد مخدر رابطه‌ای ندارد، ۴- از نظر قانونی مشکلی نیست، ۵- قیمت آن مناسب است.
 
در هرCC شربت تریاک یکصد میلی گرم تریاک وجود دارد و این یکصد میلی گرم خیلی قوی‌تر از تریاک بیرون است و مقدار الکل ناچیزی در آن وجود دارد در حد ۱CC است و با وجود الکل در شربت اُپیُم خیلی سریع جذب می‌شود ./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha