سلامت نیوز : زنان و دختران در حوزه مواد مخدر در معرض خطر بیشتری هستند اگر چه تاكنون آمار واقعی زنان معتاد مشخص نشده اما تعداد بالای زنان و دخترانی كه برای ترك اعتیاد به مراكز ترك مراجعه می‌كنند نشان‌دهنده شیوع بالای اعتیاد در میان این قشر از جامعه است. در حال حاضر گرایش به مواد مخدر صنعتی بیشتر از مواد مخدر سنتی است و استفاده از آنها در همه گروه‌های سنی و جنسی دیده می‌شود. این مواد علاوه بر تاثیری كه روی جسم این افراد دارد روی روان آنها هم تاثیر می‌گذارد. استفاده از مواد مخدر صنعتی و كراك و شیشه بیشترین مصرف كننده را دركشور دارد.

تهران امروز نوشت : در تمام نقاط شهرها معتادان به مواد مخدر و جود دارند اما در هر جایی كه جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار باشد گرایش به مواد مخدر كمتر می‌شود و هویت فرهنگی افراد نیز تقویت می‌شود، فرد احساس تعلق بیشتری پیدا می‌كند و گرایش وی به مواد مخدر كمتر می‌شود. آموزش و سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند نسبت به ترك اعتیاد موثر باشد . فروشندگان مواد مخدر، دختران را به بهانه كاهش وزن سریع نسبت به مصرف شیشه و دیگر مواد مخدر تشویق می‌كنند.

این گروه‌ها در تبلیغات خود دختران را به بهانه كاهش وزن سریع نسبت به مصرف این مواد تشویق می‌كنند و این امر را در ذهن آنها شكل داده‌اند. این مواد اكثرا از مواد مخدر بوده و با چند بار استفاده شخص را معتاد می‌كنند. افرادی كه موادی چون كریستال و شیشه را مصرف می‌كنند رفتارهای خشونت باری از خود بروز می‌دهند. این افراد مبتلا به بی‌خوابی شده این موضوع كاهش وزن آنها را به دنبال دارد از سوی دیگر افزایش فشار خون كه در پی مصرف این داروها اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث بروز سكته مغزی و مرگ نیز در این افراد شود.


علت اصلی گرایش برخی از اشخاص به این مواد به منظور لاغری، نداشتن اطلاعات لازم از پیامدهای مخرب آن است. مصرف موادمخدر صنعتی عوارض جبران‌ناپذیر زیادی دارد و می‌تواند موقعیت اجتماعی فرد و سلامت روحی و روانی او را به خطر اندازد. باشگاه‌های ایروبیك، آرایشگاه‌های زنانه و استخرها محل فروش داروهای غیرمجاز لاغری برای دختران جوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha