دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 38943
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: شب ادراری كودك یك بیماری ارثی ‌است والدین نباید به خاطر این بیماری كودك را مورد سوال و جواب قرار دهند.

دكتر محمدرضا دادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: ظرفیت مثانه كودكان زیاد نیست؛ همچنین تخلیه مثانه تحت كنترل مغز نیست بنابراین دفعات تخلیه ادرار در كودكان زیاد است ولی با مرور زمان ظرفیت مثانه افزایش یافته و تخلیه ادرار هم ارادی انجام ‌خواهد شد.

وی افزود: برخی كودكان به دلیل عدم تكامل دستگاه عصبی و عضلانی مثانه دچار مشكل شب ادراری می‌شوند.

دادفر تصریح كرد: مشكل شب ادرای یك بیماری ارثی است. در صورتی كه والدین كودك در گذشته این مشكل را داشته‌اند، احتمال ابتلای كودك به این بیماری هم زیاد است. كودك در طول روز با توجه به هوشیاری می‌تواند تخلیه مثانه را كنترل كند ولی شب و در هنگام خواب مغز كنترل كمتری بر مثانه دارد و تخلیه مثانه ناخودآگاه صورت می‌گیرد.

این اورولوژیست عنوان كرد: والدین باید توجه كنند كه نباید به علت شب ادراری كودك را مورد سوال و جواب قرار دهند، این نوع رفتار كردن وضعیت شرایط بهبود این مشكل در كودك را بدتر می‌كند. والدین باید از نظر روحی حامی كودك باشند و برای درمان مشكل كودك خود به پزشك مراجعه كنند.

وی خاطرنشان كرد: ‌این بیماری به صورت خودبه‌خودی تا سنین 15 سالگی درمان می‌شود ولی برای درمان سریع‌تر آن می‌توان از درمان دارویی استفاده كرد. همچنین وسیله‌ای ساخته شده كه با اتصال به كودك، در هنگام خواب به محض خیس شدن وی را از خواب بیدار می‌كند و كودك هم می‌تواند ادرار خود را كنترل كند این وسیله پس از مدتی باعث شرطی شدن كودك و كنترل تخلیه ادرار او می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha