دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 38946
سلامت نیوز: چیزی که می‌خواهیم بگوییم، برای خیلی‌ها عجیب است اما بررسی‌ها نشان داده زنانی که در جریان اختلافات خانــوادگی با شوهران خود وارد جر و بحث می‌شوند کمتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مهلک قرار می‌گیرند!

این کاهش خطر بیماری آنقدر چشمگیر است که تا چهار برابر کمتر پیش بینی شده و محققان را وادار کرده که اعلام کنند اگر زنان از همسرشان ناراضی هستند، این نارضایتی را در دل خود نگه ندارند و به زبان بیاورند حتی اگر منجر به بحثی کوتاه می‌شود. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که زنانی که حرفه آنها در بیرون از خانه، زندگی خانوادگی آنها را مختل می‌کند دو بار بیشتر با خطر ابتلا به بیماری مرگبار قلبی روبرو هستند.

محققان 3700 نفر را طی دوره‌ای 10 ساله در شهر فرامینگهام در ایالت ماساچوست آمریکا مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که اگرچه احتمال مرگ مردان متاهل در اثر بیماری قلبی تنها نصف مردان مجرد است اما ازدواج زنان برای این که به سلامت آنها کمک کند حتما باید یک ازدواج شاد و سرزنده باشد. ‏در بررسی دیگری که انجام شده، تیموتی دبلیو اسمیت، استاد روانشناسی دانشگاه یوتا با بررسی چگونگی تاثیر اختلافات زناشویی بر بیماری قلبی متوجه شد که برخلاف فرضیات موجود، آنچه سلامتی همسران را به خطر می‌اندازد مشاجرات تندتر و شدیدتر نیست بلکه فقدان عواطف است که باعث این پیامد می‌شود.

در واقع مهم نیست که مشاجره زن و شوهر چقدر تند باشد، چون در جریان مشاجرات کافیست یک جمله خشک و خالی با رنگ و بوی عاطفی گفته شود یا دستی فشرده شود که نشان دهنده عواطف باشد، در این صورت میزان بروز مشکلات جسمی ناشی از تنش‌های زندگی به حداقل می‌رسد. ‏

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha