سلامت نیوز: مصطفی كواكبیان به عنوان یكی از ناطقین در بررسی گزارش كمیسیون بهداشت، اظهار داشت: اگر به طور مستقیم به مردم پول پرداخت نكنیم ولی هزینه‌های سلامت را برای آنها تامین كنیم برای آ‌حاد جامعه بسیار مناسب‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این نماینده‌ی مجلس با بیان اینكه ما نمایندگان در دفاع از حقوق مردم سوگند یاد كرده‌ایم گفت: اگر سرانه‌ی سلامت افزایش می‌یابد ما نمایندگان جهت احقاق حقوق مردم باید عكس‌العمل داشته باشیم.

وی با تاكید بر اینكه مازاد درآمد حاصل از فروش نفت باید به بین دو بخش سلامت و دفاع توزیع شود به مشكل بیمارستانها اشاره كرد و گفت: بسیاری از بیمارستانها دتر استان سمنان شاهد خالی شدن از پزشكان متخصص هستند. چرا كه این پزشكان به بیمارستانهای خصوصی می‌روند.

به گفته‌ی وی اگر می‌خواهیم بیمارستانهای دولتی خوبی داشته باشیم باید مبلغ مندرج در قانون را تخصیص دهیم.

كواكبیان با بیان اینكه وضع بیمارستانهای دولتی روز به روز وخیم‌تر می‌شود لزوم چاره اندیشی در این امر را یاد آور شد و گفت: اگر رها كردن بیماران در صحرا دروغ هم باشد همین امر نشان می‌دهد كه هزینه‌های سلامت بسیار بالاست .

این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن انتقاد از این كه آمار خط فقر هیچگاه اعلام نمی‌شود گفت: مستضعفان جامعه كه ولی نعمتان ما هستند بهخ خاطر هزینه‌های درمان مشكل مضاعف دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha