دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 38950
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بر مصرف وعده صبحانه در روز امتحان تاکید و اظهار کرد: ‌توصیه می‌شود صبحانه روز امتحان از موادی پروتئینی مانند تخم‌مرغ و پنیر کم‌چرب تشکیل شود.

دکتر رضا امانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روز امتحانات محاسباتی مانند ریاضی، بهتر است در وعده صبحانه از مواد پروتئینی استفاده شود.

وی افزود: مصرف مواد پروتئینی موجب افزایش تمرکز افراد می‌شود و در مقابل، مصرف مواد غذایی چرب و نشاسته‌ای موجب خواب‌آلودگی می‌شود.

امانی با تاکید بر اهمیت مصرف میوه‌های تازه در روز امتحان، تاکید کرد: مصرف آب‌میوه‌های تازه، مانند آب‌ پرتقال در روز امتحان توصیه می‌شود؛ همچنین باید از مصرف آب‌میوه‌های صنعتی پرهیز کرد. نوشیدن یک فنجان چای کم‌رنگ و دارای شیرینی اندک به همراه صبحانه هم برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین درباره وعده شام در شب پیش از امتحان، گفت: به دانش‌آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود شب پیش از امتحان از مواد غذایی چرب و سرخ شده استفاده نکنند و تا حد امکان، غذایی سبک مصرف کنند. همچنین خوردن شام در ساعات پایانی شب مضر است و توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha