سلامت نیوز: جعفر قادری به عنوان یكی از ناطقین در بررسی گزارش كمیسیون بهداشت، مبنی بر تخصیص اعتبار مصوب قانونی به بخش سلامت گفت: به نظر می رسد دولت در افزایش قیمت ارز، منابع مالی لازم را به دست آورده و می‌تواند مبالغ مربوط به بخش بهداشت و دو بخش دفاع و آب را تامین كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به خشكسالی‌ها در بخش مربوط به آب و تهدیدات متوجه كشور گفت: كوتاهی معاونت برنامه‌ریزی قابل قبول نیست و مصوبات مجلس باید به موقع اجرایی شود، چرا كه برای بخشهای بهداشت،؛ دفاع و آب به دلیل پیش بینی این اعتبارات، تعهداتی ایجاد شده است، لذا معاونت برنامه‌ریزی باید همكاری كند تا در ماههای باقی مانده از سال دستگاهها بتوانند به تعهدات خود عمل كنند.

وی همچنین اظهار دا شت: انتظار از وزارت بهداشت و كمیسیون بهداشت این است كه توزیع اعتبارات عادلانه باشد.

وی افزود: اگر می‌خواهید همراهی مجلس را در سال آتی داشته باشید باید اعتبارات را به صورت عادلانه و در چارچوب شاخصه‌ها توزیع كنید.

این عضو كمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس در عین حال توصیه كرد كه برای یك بار هم كه شده سقف بودجه را واقعی ببندیم چرا كه بخشی از این مشكلات به این علت است كه سقف بودجه را غیر واقعی می‌بندیم و قدرت مانور برای دولت فراهم می كنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه در سال آینده كمترین آسیب به صندوق توسعه‌ی ملی و حساب ذخیره‌ی ارزی وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha