سلامت نیوز: یك فوق تخصص بیماریهای ایمنولوژی و آسم با بیان اینکه 90 درصد بیماران مبتلا به آسم در دوران کودکی درمان می‌شوند، گفت: سرفه‌های طولانی مدت شبانه، خس خس سینه، سرماخوردگی‌های درازمدت و مکرر از مهمترین علائم بیماری آسم و آلرژی است.

دكتر علیرضا رنجبر در گفت و گو با ایسنا، آلرژی را از جمله بیماری‌های رو به رشد در تمام دنیا خواند و افزود: هرگاه سیستم بدنی فرد نسبت به ماده خارجی بیش از حد واکنش نشان دهد و این واکنش به طور مداوم ادامه یابد فرد دچار بیماری آسم می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های ایمنولوژی و آسم در ادامه وراثت را عامل اصلی بیماری آسم و آلرژی در افراد دانست و گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به آسم با زمینه ژنتیکی به این بیماری دچار می‌شوند اما عوامل محیطی نیز در ایجاد بیماری‌های آسم و آلرژی نقش دارند.

دکتر رنجبر تصریح کرد: با بهتر شدن کیفیت آموزش پزشکان، تاسیس مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های آسم آلرژی به صورت بالینی و تحقیقاتی در تمام کشورهای دنیا، کنترل و درمان بیماری‌های آسم و آلرژی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

رییس انستیتو تحقیقات آسم و آلرژی بلد آلمان اذعان کرد: داروهایی که در گذشته جهت درمان بیماری‌های آسم استفاده می‌شد بسیار قدیمی و گاهی مواقع بدون تاثیر بود و لی امروزه با افزایش میزان تحقیقات صورت گرفته در این زمینه و بالا رفتن سطح اطلاعات پزشکان بر اثر کیفیت بالای آموزش، کنترل این بیماری آسان‌تر صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص درمان قطعی بیماری آسم و آلرژی خاطرنشان کرد: اگر بتوان مکانیزم‌های تحریک کننده‌ی سیستم ایمنی فرد را نسبت به ماده‌ای به خوبی شناسایی کرد می‌توان با کمک سلول درمانی بیماری را بطور قطعی ریشه کن کرد.

دکتر رنجبر ادامه داد: در بسیاری از مواقع به دلیل تغییر محیط زیست، مواد آلرژی زا نیز همزمان با آن تغییر می‌کند به طوری که انجام پروسه‌های جدید درمانی در وی بصورت قطعی غیرممکن می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 90 درصد آسم کودکان در کودکی قابل ریشه کن شدن است، گفت: تا زمانی که حساسیت سیستم ایمنی کودکان مبتلا به آسم مزمن نشده باشد راحت‌تر می توان درمان ریشه‌ای و قطعی را انجام داد ولی اگر بافت ریه‌ای افراد بر اثر طولانی مدت بودن ریشه بیماری آسم آسیب ببیند درمان کمتر نتیجه بخش خواهد بود.

رییس انستیتو تحقیقات آسم و آلرژی بلد آلمان همچنین به علایم شایع این بیماری اشاره کرد و افزود: سرفه های طولانی مدت شبانه، خس خس سینه، سرماخوردگی‌های طولانی مدت و مکرر از مهم ترین علایم بیماری آسم و آلرژی است.

دکتر رنجبر در پایان پیشگیری را بهترین درمان برای بیماری‌های آسم و آلرژی دانست و تصریح کرد: مواد آلرژی زای بدن انسان با روش‌های خاص سلولی و مولکولی از بدن جدا می‌شود به طوری که بدن نسبت به آن وضعیت یا مواد بیش از حد حساسیت نشان ندهد این مراحل با کمک دارو و بدون انجام جراحی‌های خاص انجام می پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha