سلامت نیوز: روانشناسان هشدار دادند اگر به نگاه كردن طولانی مدت به صفحه تلفن همراه خود معتاد شده‌اید خوب است بدانید كه این كار می‌تواند عامل مهمی در بروز اضطراب، افسردگی و حتی بی‌خوابی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كاری كوپر، استاد روانشناسی سازمانی و سلامت در دانشگاه لانكستر در این رابطه هشدار داده است كه كاربران تلفن همراه باید زمانهای استفاده از این وسیله را محدود كنند چون می‌تواند به احساسات آنها آسیب وارد كند.

كوپر معتقد است: خیره شدن به صفحه تلفن همراه به طور دائمی شما را از مردم دور می‌كند و نسبت به اطرافیان خود حالت منفعلی پیدا می‌كنید تا جایی كه تصور می‌كنید نباید با دنیای اطراف خود تعامل كرده و با مشكلات و مسائل مختلف روبرو شوید.

به نوشته روزنامه سان، همچنین نوری كه مانند تلویزیون از صفحه نمایش تلفن به چشم می‌خورد شما را در خودتان فرو می‌برد و احساساتتان را دستخوش تغییر می‌كند.

این متخصص روانشناسی تاكید دارد كه فناوری‌های كامپیوتری می‌توانند اعتیارآور باشند و چون روی فعالیت‌ روانی انسان تاثیرگذار هستند می‌توانند خلق و خوی انسان را تغییر داده و اغلب احساسات لذت بخش را مورد هدف قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha